שאלות ותשובות

עבודה ממכשיר נייד

שמירת קיצור הדרך במכשירך הנייד (טאבלט, סמארטפון וכו') הינה קלה ופשוטה.

לחץ כאן להסבר כיצד לעשות זאת.

כן, יש לנו אפליקציה!

הכנס לכאן להסבר כיצד להוריד אותה לכל סוגי המכשירים.

כאן אפשר להתעדכן בכל מה שחדש באיזיקאונט 😊

ספרור מסמכים

סעיף 18 להוראות החוק מחייב ספרור המסמכים בסדר עוקב ברצף נפרד של מספרים עוקבים לפי סוג המסמך, כך שלא יחזור מספר עוקב על עצמו בשנת מס אחת.

כמו כן, עבור "חשבונית מס קבלה" נדרש ספרור עוקב נפרד השונה מ"קבלה" ומ"חשבונית מס".

אין כל בעיה להמשיך את הספרור הקודם.

במערכת EZCOUNT ישנה אפשרות להגדיר את המספור הראשוני של כל סוג מסמך. לאחר כניסתך למערכת, לחץ הגדרות -> ספרור מסמכים, והכנס את הספרור הראשוני של המסמך הבא אותו תפיק. 

שים לב, לאחר הפקת מסמך מסוג מסויים, לא ניתן יהיה לשנות את הספרור לאותו המסמך.

כללי

על מנת לבטל חשבונית מס, נדרש להוציא חשבונית זיכוי על הסכום הרצוי.

ישנם מספר אפשרויות במערכת EasyCount: ביכולתך ליצור מסמך חדש – חשבונית זיכוי – ולהתייחס לחשבונית מס הרצויה, או לחלופין, להכנס למסך "מסמכים" וללחוץ על "בטל מסמך" על החשבונית מס הרצויה. כעת תפתח חשבונית זיכוי עם נתוני החשבונית הנבחרת.

שים לב כי לפי הוראות החוק, לא ניתן להוציא חשבונית זיכוי בסכום הגבוה מחשבונית המס אליה אנו מתייחסים.

מוזמנים לקרוא במאגר המידע שלנו על כל סוגי המסמכים וכיצד ניתן להפיק ולבטל אותם.

חתימה דיגיטלית היא חתימה ממוחשבת הסוגרת את המסמך לפי התאריך והמשתמש אשר סגר את המסמך.

החתימה משמשת כמו חותם השעווה שפעם היו סוגרים עימו מכתבים, כל שינוי במכתב היה מכריח שבירה של הסוגר.
כך גם החתימה הדיגיטלית, באמצעות אלגוריתם מתמטי היא "מצלמת" את מצבו של המסמך, וכל שינוי בו ישר יראה שהוא איננו אותנתי יותר.

החתימה הינה "שקופה" למשתמש ונעשה בה שימוש אוטומטי בעת יצירת כל מסמך.

המשמעות של מסמך סגור/פתוח הינה מסמך שתהליך העבודה עליו הסתיים או לא.

לדוגמא, בעת עבודה מול לקוח הוצאנו לו הצעת מחיר, הצעת מחיר תסומן כפתוחה, עד אשר נייצר מתוך ההצעת מחיר הזאת, חשבונית עסקה (בקשת תשלום).
בעת יצירת החשבונית עסקה ההצעת מחיר תסגר והחשבונית עסקה תשאר פתוחה עד שנסגור אותה עם חשבונית מס ובהמשך עם קבלה.

אין כל משמעות חוקית לנושא של מסמך פתוח / סגור וזהו רק חיווי עבורכם כדי שתוכלו לדעת האם סיימתם את הליך הטיפול במסמך.

בנוסף לתהליך האוטומטי ניתן לפתוח או לסגור את המסמך בצורה ידנית תחת כרטיס מסמך פתיחה / סגירה ידנית.

במערכת איזיקאונט ישנה אפשרות לראות האם הלקוחות שלך הורידו את המסמכים.
במידה ולהקוח לחץ על הלינק והוריד את המסמך, את תוכלי לראות זאת בדרך הבאה:
הכנסי ל מסמכים
לחצי על פעולות נוספות של המסמך אותו את רוצה לבדוק.
כעת תפתח לך כרטסת המסמך. בכרטסת זו ישנם כל האפשרויות הנוספות עבור מסמך זה.
לחצי על תיעוד הורדות. , במידה והקלוח פתח את המסמך, את תראי את כתוביות המייל שלו רשומה בתעוד ההורדות.
אם לא רשומה כתובת האימייל בתיעוד זה – המשמעות היא שהמסמך נשלח, אך לא נפתח עדיין.

בהחלט, ניתן להפיק מסמכים באנגלית ובמט"ח ואף להגדיר את שפת המסמך.

לחצו כאן להסבר מפורט כיצד לעשות זאת.

בקלות (:

הכנו לכם הכל, רק עקבו אחר ההוראות כאן.

הכנו עבורכם מדריך קצר שבעזרתו תוכלו לחבר את החנות שלכם בוויקס לחשבון שלכם באיזיקאונט.

למדריך לחצו כאן.

לחצו כאן למדריך המלא ליצירת דף מכירה.

מעבר ממערכת אחרת

אין כל בעיה! הדבר היחידי אליו יש לשים לב הוא מספרם העוקב של המסמכים.

החוק מחייב ספרור עוקב באותה שנת מס. לכן כל שנדרש הוא להגדיר ספרור ראשוני עוקב לפי סוג המסמך.

במערכת EZCOUNT ניתן להגדיר בקלות ובפשטות את הספרור הראשוני של המסמכים.

על מנת להגדיר את ספרור המסמכים – הכנס להגדרות -> ספרור מסמכים. הכנס לכל סוג מסמך את הספרור הבא המתאים לאותו המסמך.

שים לב – לאחר הפקת מסמך, לא תוכל לשנות את ספרור המסמכים מסוג זה.

עוסק פטור

במפתיע התשובה היא "כן".
כדי לקבל תשלום אתה מוציא חשבונית עסקה (עם מע"מ 0), הלקוח שלך מוציא לך את התשלום ורק לאחר קבלת התשלום אתה מוציא קבלה.

הקבלה מראה על קבלת הכסף מהלקוח ומומלץ שלא להשתמש בה כדרישת תשלום, שכן מבחינת רשות המסים ברגע שהוצאת קבלה הרי שקיבלת את התשלום.

חוקי מס הכנסה

ע"פ חוק, בהעברה בנקאית, נדרש להכניס את פרטי חשבון הבנק המעביר (ולא את פרטי חשבון הבנק שלך).
לרוב, ניתן לראות פרטים אלו בשורת ההעברה בחשבון הבנק שלך.

עוסקים רבים לא רגילים להכניס פרטים אלו בהפקת הקבלה.
במידה ואין לך את הפרטים, ניתן להכניס את הספרה 0 בשדות החובה בפרטי חשבון הבנק.

כיצד אני משנה חשבונית עסקה?

לאחר הפקת המסמך, המסמך נחתם דיגיטלית ואין יכולת לשנות או לתקן את המסמך.
בכל שינוי יש להוציא מסמך חדש ולבטל את הקודם.
מכיוון שחשבונית עסקה אינה מסמך חשבונאי, אין צורך לבטלה, וניתן להוציא מסמך חדש.

האם נדרש לבטל חשבונית עסקה?

לחשבונית עסקה הינה דרישת תשלום, אך אין לה משמעות חשבונאית ולכן אין צורך לבטלה (לעומת חשבונית מס אותה יש לבטל ע"י חשבונית זיכוי). כל שעליכם לעשות הוא להכנס למסך מסמכים, ולסמן חשבונית עסקה זו כסגורה.

ניכוי מס במקור הינו מונח המתייחס לכך שחלה חובה חוקית על משלם חוב להעביר למס הכנסה חלק מתשלום החוב למוטב.

אישור ניהול ספרים הוא אישור מטעם רשות המיסים שמאשר שהעסק שלכם פועל בצורה תקינה ועומד בדרישות החוק בכל הנוגע לניהול תיק העסק ברשויות המס. 

לחצו כאן לקריאת המאמר המפרט כל מה שצריך לדעת על ניכוי מס וניהול ספרים.

כמובן (:

לצפייה בתעודת אישור התוכנה לחצו כאן.

לא חובה להכניס פרטי בנק של מעביר התשלום אך רצוי לעשות זאת.

לרשימת הבנקים המלאה לחצו כאן.