רישום חברה בע"מ באינטרנט – יתרונות

בטרם ניגש לבחינת היתרונות של הליך רישום חברה באינטרנט, נסביר מהי חברה בע”מ: בעת הקמת חברה כל מייסד מחזיק בכמות מניות לפיהן מוגדר אחוז ההחזקות שלו בחברה. חברה בע”מ הינה אישיות משפטית נפרדת מבעליה כך שאחריות בעלי המניות מוגבלת עד לגובה השקעתם בחברה. כמו כן, חברה בע”מ רשאית לתבוע, להיתבע ואף להירשם כבעלים של נכס וכן לערוך חוזים ולחתום על עסקאות.

רישום חברה בעמ באינטרנט - יתרונות

מה כולל הליך רישום של חברה בע”מ

הליך פתיחת חברה בע”מ כולל רישום של החברה אונליין אצל רשם החברות וקבלת תעודת התאגדות עם מספר ח.פ. ניתן כיום לבצע רישום חברה בע"מ באינטרנט דרך הפלטפורמה של Ettorney ולחסוך בעלויות ובזמן יקר.

כיצד להגיש את הבקשה לרישום חברה באינטרנט

איך לפתוח חברה בע"מ ? פתיחת חברה בע”מ מתחילה מהגשה של מסמכי התאגדות אונליין לרשם החברות (קראו עוד על ההבדל בין רישום חברה אונליין לבין רישום חברה ע"י עו"ד רגיל). מייסד החברה ממלא באתר טופס מקוון בתהליך שנמשך כ-5 דקות; עורך דין מטעם Ettorney יוצר קשר עם המייסד לתיאום מועד לחתימה על המסמכים והמייסד מקבל בדואר אלקטרוני בתוך כמה ימים תעודת התאגדות עם מספר ח.פ. 

מסמכי ההתאגדות כוללים: טופס בקשה לרישום חברה עם שמות חלופיים, הצהרה של בעלי המניות הראשונים, הצהרה של הדירקטורים הראשונים ותקנון חברה. 

לעיתים יש רצון להקים חברה עם שותפים ולכן יש לדאוג לא רק להליך ההקמה אלא גם לעגן את מערכת היחסים עם השותפים. ניתן לעשות זאת באמצעות חתימה על הסכם מייסדים שיגדיר בדיוק את החובות והזכויות של כל שותף אחד לשני ולחברה ויכיל מנגנונים למניעת סכסוכים עתידיים. חתימה על הסכם כזה חשובה מאד ואסור לזלזל בכך. מערכת היחסים אשר תירקם ביניכם לבין השותפים תקבע במידה רבה את הצלחת העסק. 

יתרונות בעת הליך רישום חברה באינטרנט וטיפים חשובים

  • חסכון בזמן: נכון להיום הליך רישום חברה באינטרנט הינו מהיר ותוך זמן קצר ניתן להפוך רשמית לבעליה של חברה ולהתחיל את הפעילות העסקית. לאחר אימות החתימה ושליחת כל מסמכי ההתאגדות אונליין , רשם החברות מבצע את הליך הרישום בין 24 שעות לארבעה ימי עסקים במקסימום.

  • חסכון בעלויות: אם בעבר היה צריך להגיע לרשם החברות/לשלוח עם שליח את המסמכים ולקיים פגישות ארוכות עם עו"ד לצורך רישום, כיום רוב האינפורמציה והעבודה נעשים אונליין ביעילות ונחסכים אלפי שקלים ליזמים בתחילת דרכם.

  • בחירת שם לחברה: בעת הגשת מסמכי ההתאגדות יש לבחור שם לחברה ולהציע עוד שניים חלופיים. ישנם מקרים בהם רשם החברות מסרב לרשום את שמה של החברה אם הוא קיים או דומה לחברה רשומה. בעת הרישום אונליין ניתן לחפש במאגר של Ettorney האם השם שבחרתם קיים או דומה לשם קיים ובכך למנוע עיכובים ופרוצדורות מיותרות.

  • תזמון הרישום: רישום חברה באינטרנט יחסוך לכם זמן ועלויות, אך מומלץ לבדוק היטב האם באמת אתם נמצאים בשלב שבו נכון לרשום את החברה על מנת לחסוך בעלויות (אגרה לרשם החברות 2,614 ₪ ברישום ו-1,488 ₪ באגרה שנתית) ושכ"ט לרו"ח (דיווחים למע"מ ומס הכנסה). מומלץ להמתין עם רישום חברה בע"מ רק לאחר שגויס כסף ממשקיע/רושמים פטנט/מתחילים להעסיק עובדים/מתחילים להגיע לקוחות משלמים. אם אחד מהמקרים הנ"ל לא חל אפשר להתנהל גם עם שם דומיין טוב וכרטיס ביקור מרשים.

  • רישום בסוף דצמבר: במידה ואתם מתכננים לרשום את החברה לקראת סוף השנה, כדאי לחכות לתחילתה השנה בינואר ולחסוך באגרה השנתית שהינה קלנדרית.

    לסיכום

הקמת חברה באינטרנט נחשבת להליך פשוט ומהיר אך יש לשים לב לנקודות חשובות לפני הרישום שיחסכו לכם זמן וכסף בהמשך הדרך. עם קצת הכנה מוקדמת תקבלו את השקט להתמקד בבניית המוצר/השרות שאותו יזמתם ולגרום לעסק שלכם לצמוח.

נכתב על ידי עו"ד רון הדר מנכ"ל Ettorney – רישום חברה אונליין. הפלטפורמה האינטרנטית הראשונה בישראל לרישום מהיר של חברה בע"מ, פתיחת חשבון בנק לחברה, הסכם מייסדים לחברה ועוד. 

דילוג לתוכן