5 דרכים להגדלת ההכנסות דרך הקפצת פופאפים באתר

בתור בעלי עסק אנחנו בונים את האתר שלנו ככלי להרחבת הפעילות העסקית וההכנסות שלנו, אך בהרבה מקרים זה לא הולך לפי התוכנית. נתקלתי בהרבה מקרים שבהם בעלי עסק היו בטוחים לחלוטין שברגע שהם ישיקו את האתר שלהם הם יקבלו מבול של לידים ומכירות, אך בפועל הם מחכים שבוע, שבועיים, חודש וכלום לא קורה. 
 

הגדלת הכנסות

אז מהן הסיבות לכישלון? בגדול, ישנן 2 סיבות עיקריות שאתרי אינטרנט אינם מצליחים לייצר הכנסות:

א. לאתר אין טראפיק – העלתם את האתר לאוויר, אבל אף אחד לא יודע שהוא קיים, וכיוון שלא דאגתם להכניס אליו תנועה של גולשים, ברור שגם לא תצליחו לייצר הכנסה מהאתר.

כדי לפתור את הבעיה עליכם לבצע כמה פעולות שיווק שיביאו קהל רלוונטי לאתר שלכם. יש כמה ערוצי שיווק קלאסיים כמו קידום אורגני או ממומן בגוגל, שיווק ברשתות חברתיות (פייסבוק, לינקדין וכו'), אאוטבריין וערוצים נוספים. בפוסט הזה לא נעסוק בהגדלת התנועה לאתר.

ב. יחס המרה נמוך – יש לכם טראפיק רלוונטי באתר אך האתר עדיין לא מייצר הכנסה או שלא מייצר הכנסה מספקת. מה יקרה בהרבה מקרים, זה שאנשים שנכנסים לאתר לא יבצעו את הפעולה שלשמה האתר נוצר.

יחס ההמרה במקרה הזה מוגדר כיחס בין כמות הנכנסים לאתר לבין כמות האנשים שביצעו את הפעולה הדרושה. מה יהיו הפעולות שאנחנו רוצים שמבקרים באתר יבצעו בדר"כ? בהרבה מקרים אנחנו רוצים שאנשים ישאירו פרטים בטופס לידים, יתקשרו אלינו בצורה ישירה בטלפון, יבצעו רכישה דרך האתר, ירשמו לניוזלטר וכו'.

ככל שיחס ההמרה גבוה יותר, כך העלות שאנו משקיעים בשיווק הופכת לאפקטיבית יותר. תחשבו שאם מתוך 1000 מבקרים באתר בחודש 3% ישאירו לכם ליד, אז תסיימו את החודש עם 30 לידים. לעומת זאת אם יחס ההמרה שלכם יעמוד על 5%, המצב ישתפר משמעותית ותקבלו 50 לידים. איך זה נשמע עד עכשיו? 🙂

הפוסט הזה מכוון לבעלי עסקים שמצליחים לייצר תנועה איכותית לאתר, אבל נתקלים בקושי להפוך את הגולשים שלהם ללקוחות, או למקרים שבהם יש הצלחה מסוימת לייצר לקוחות והכנסה מהאתר אך רוצים להשיג שיפור משמעותי בתוצאות.

לפני שנצלול לשיטות הפרקטיות לשימוש בפופאפים, קודם כל חשוב להבין מהם פופאפים. מדובר בשכבה נוספת שקופצת מעל האתר ומניעה את הגולש לבצע פעולה כלשהי.

לא מדובר כאן בפופאפים מעצבנים של פרסומות שבהם נתקלים באתרים שונים, אלא בשכבה חיצונית מעל האתר שלכם שמציגה מסר רלוונטי לגולש. ניתן להשתמש במוצרים כמו פופטין (גילוי נאות: כותב המאמר הוא אחד מה-Co-founders של המוצר) כדי להקפיץ פופאפים מבלי שיהיה לכם כל ידע מקדים בתכנות או עיצוב.  

אז מהן 5 הדרכים שבהן נוכל לשפר את ההכנסות שלנו באמצעות שימוש פשוט בפופאפים?

1. פופאפ שקופץ בכוונת יציאה של הגולש

במה מדובר?
מדובר באחת השיטות הקלאסיות להמרת גולשים – פופאפ שקופץ ברגע שגולש מביע כוונה אקטיבית לעזוב את האתר. באמצעות ניתוח של תנועות העכבר ניתן לדעת בסבירות גבוהה מתי גולש מתכוון לעזוב את האתר, ובדיוק בנקודה הזו להציג לו פופאפ עם מסר שיווקי מסוים, כשהרעיון הוא להפוך את הגולש לליד או לגרום לו לבצע פעולה מסוימת.

למה זה עובד?
גולש שכבר מתכוון לעזוב את האתר הוא בגדר "תנועה אבודה" – כלומר תנועה שסיכוי נמוך שנצליח להפיק ממנה תועלת עסקית. ברגע שגולש עוזב את האתר ואנחנו מציגים לו הצעה מעניינת, אנחנו לוקחים את אותם גולשים שכבר ויתרו על האתר שלנו ומכריחים אותם לקבל החלטה מחדש – האם הם מעוניינים להשאיר את הפרטים שלהם או לא. אגב, בהרבה מקרים גולשים פשוט יפספסו את האפשרות ליצירת קשר באתר שלכם, וברגע שאתם מציגים להם את האפשרות בצורה ברורה אתם מגדילים את הסיכוי להמיר אותם.

כיצד זה נראה?

דוגמא לפופאפ שקופץ כאשר בכוונת הגולש לצאת

2. פופאפ להתקשרות ישירה בנייד

במה מדובר?
פופאפ שמופיע רק לגולשים שנכנסים מהמובייל ומאפשר להם להתקשר אליכם בקליק אחד. הפופאפ הזה יתפוס חלק קטן מהמסך (החלק העליון או החלק התחתון). מומלץ להציג את הפופאפ הזה בכל צפייה של דף כדי להגדיל את הסיכוי שיקליקו אליו ויתקשרו אליכם.

למה זה עובד?
גולש שנכנס לאתר לא יכול לפספס את האפשרות להתקשר אליכם. כיוון שבמובייל יש מגבלה של גודל מסך, בהרבה מקרים הגולשים לא ידעו למצוא את הטלפון שלכם על מנת ליצור קשר. ברגע שאתם מציבים להם את האפשרות להתקשר אליכם מול העיניים, אתם מקטינים את הסיכוי שיפספסו את האפשרות.

כיצד זה נראה?

פופאפ להתקשרות ישירה בנייד

3. פופאפ ליצירת קשר ב-WhatsApp

במה מדובר?
פופאפ שיופיע בעיקר במובייל, אם כי גם בדסקטופ הוא עשוי להיות גם אפקטיבי (לאנשים שמשתמשים ב-Web Whatsapp). מדובר בכפתור צף שמופיע על המסך ומאפשר לגולשים ליצור אתכם קשר ישיר ב-WhatsApp באמצעות הקלקה על האייקון. בונוס: אתם יכולים להגדיר איזו הודעה תשלח אליכם ברגע שמישהו מקליק על האייקון וככה תחסכו לגולש זמן הקלדה, לדוגמא "אשמח לקבל הצעת מחיר".

למה זה עובד?
אנחנו רוצים לתת לגולשים שלנו אפשרות ליצור איתנו קשר בפלטפורמה הנוחה להם ביותר. חלק יעדיפו להרים טלפון ובדיוק בשביל זה נכין פופאפ להתקשרות ישירה. חלק יעדיפו להשאיר פרטים ולהם נוכל להקפיץ פופאפ למילוי הפרטים שלהם. כיום חלק גדול מהגולשים מעדיפים שהתקשורת שלהם תהיה בווטסאפ, ובדיוק בשבילם הפופאפ הזה נוצר 🙂

כיצד זה נראה?

אייקון של ווטצאפ

4. פופאפ לצ'אט פייסבוק מסנג'ר בהטמעה ישירה באתר

במה מדובר?
פופאפ שבאמצעותו הגולשים יכולים לדבר אתכם בצ'אט לייב דרך הפייסבוק מסנג'ר. יש לזה משמעויות נרחבות מאוד כיוון שכמעט כל הגולשים שלכם מחוברים היום לפייסבוק בין אם זה באפליקציה במובייל או בהתחברות רגילה בדסקטופ. בכל אחד מהמצבים האלה, אתם מאפשרים להם ליצור אתכם קשר בפלטפורמה הכי זמינה להם ישירות דרך האתר שלכם.

למה זה עובד?
בדומה לפופאפ ווטסאפ, גם כאן אנחנו רוצים לאפשר לגולשים ליצור איתנו קשר בדרך הכי קלה להם. פייסבוק? בהחלט אחת האפשרויות הפשוטות ביותר ליצירת קשר, ובכך שאנחנו מטמיעים את הצ'אט באתר אנחנו מאפשרים למגוון רחב של לקוחות לדבר איתנו בכל רגע נתון ובקלות.

כיצד זה נראה?

דוגמא לפופאפ של בוט בפייסבוק

5. פופאפ טיימר ליצירת תחושת דחיפות

במה מדובר?
פופאפ שמציג הצעה מסוימת עם טיימר לקבלת החלטה. ברגע שהטיימר מגיע לסיומו ההצעה יורדת מהשולחן.

למה זה עובד?
מבוסס על העיקרון הפסיכולוגי של דחיפות. ברגע שאנחנו מציבים לאדם מסגרת זמנים לקבלת החלטה, אנו יוצרים תחושה של פחד להפסיד את ההטבה ובכך מגדילים את הסיכוי להמרה.

כיצד זה נראה?

פופאפ טיימר ליצירת תחושת דחיפות

כמובן שיש אפשרויות רבות נוספות לשימוש בפופאפים לשימור יחס ההמרה, החל מהקפצה של פופאפים שונים בדפים שונים באתר, טרגוט של תנועת ספציפית לאתר והצגה של מסרים רלוונטיים (למשל לגולשים שהגיעו מגוגל בלבד) ועוד.

ההמלצה שלי בעניין הזה היא תמיד זהה:
תנסו כמה שיותר אפשרויות ותבדקו אפשרויות שונות אחת כנגד השניה כדי לבדוק מה ממיר לכם הכי טוב. ברגע שאתם עובדים עם מוצר להקפצת פופאפים תהיה לכם אפשרות לבדוק את יחס ההמרה ולשפר כל הזמן.

יש לכם שאלות?
דברו איתי בצ'אט האנושי שלנו בפופטין (תוכלו לראות את הצ'אט לאחר הרשמה בחינם באתר)

כותב הפוסט: גל דובינסקי, Co-Founder בחברת Poptin

דילוג לתוכן