מכירת מוצרים באינטרנט באמצעות דפי נחיתה וסליקת אשראי

אתם בטח שואלים את עצמכם איך תוכלו ליצור מערכת למכירת מוצרים באינטרנט במהירות, ללא צורך בהקמת חנות אונליין יקרה, ידע טכני או שכירת איש מקצוע. הגעתם למקום הנכון שיעזור לכם להבין מאיפה מתחילים ואיך מקימים מערכת שתוכל לעבוד עבורכם בצורה אוטומטית בכל שעה. 

בשנים האחרונות יש מהפכה שרובינו לקחנו בה חלק בין אם אנחנו מודעים לכך ובין אם לאו.
מדובר במהפכה משמעותית, אומנם אין לה נפגעים (למעט אולי קרבנות אופנה) והיא לרוב לא פותחת את מהדורות החדשות למרות ההשפעה הגדולה שלה עלינו. אנחנו מדברים על מהפכת הקניות ברשת.

איך מוכרים באינטרנט

כדי לסבר את האוזן מחקר שנעשה לאחרונה מצא שכחצי מהישראלים מוציאים בין 500-300 שקלים בממוצע בחודש על קניות באינטרנט. יש גם גידול מעניין בגילאי החמישים פלוס כאשר כמעט רבע מהם כינו את עצמם כ"מכורים לקניות" ברשת.

אם אתם בעלי עסקים, יכול להיות שזה הזמן לשאול את עצמכם האם אתם מנצלים את הגידול בקניות ברשת כדי לייצר לכם עוד ערוצי מכירה?

יכול להיות שכבר רציתם ליצור מערכת למכירת מוצרים באינטרנט אבל לא ידעתם מאיפה להתחיל ואיך מקימים מערכת שתוכל לעבוד עבורכם בצורה אוטומטית בכל שעה.

למעשה על מנת למכור מוצרים ברשת בצורה יעילה ואוטומטית, יש צורך בכמה מערכות שיודעות להתחבר זאת לזאת: אתר או דפי נחיתה, דפי תשלום ושירות להנפקת חשבוניות דיגיטליות. אבל אל תיבהלו, זה יכול להיות מספיק פשוט כדי שתוכלו לעושת זאת בעצמכם.

אז בואו נכיר את המושגים הרלוונטים כדי להבין איך בונים מערכת כזאת לכל סוג עסק.

אתר מסחר (חנות מקוונת)

שמדברים על מסחר באינטרנט אולי עולים לכם בראש אתרי מסחר גדולים כמו אמזון או איביי, או לחלופין חנויות מקוונות (אונליין) צנועות יותר של עסקים קטנים.

אתר מסחר (eCommerce) הוא אתר אינטרנט שהיעוד הראשי שלו הוא מסחר אלקטרוני, כלומר מכירת מוצרים בצורה דיגיטלית ולא בצורה פיזית כמו למשל בחנות שנמצאת ברחוב.

הפוטנציאל הגדול של חנויות מקוונות מתבסס על יכולות למכור מגוון מוצרים גדול בהיקפים משמעותיים, וכך ממש להוות תחליף לחנות פיזית מבחינת היקף המכירה והמגוון.

הקמת חנויות אונליין הפכה לפשוטה יותר עם מערכות ייעודיות כמו Shopify או WooCommrece (תוסף למערכת וודרפרס) ואפילו על מערכות פשוטות לבנייה עצמית של אתרים כמו Wix, ואילו רק שלוש דוגמאות מתוך מגוון מערכות רבות נוספות.

עם זאת על מנת לבנות חנות משוכללת, גדולה ונוחה, צריך לרוב להעסיק איש מקצוע או לפחות להשקיע לא מעט זמן, וזה תלוי במורכבות המערכת והחנות שבונים. בנוסף יש להוסיף עלויות תחזוקה שמושפעות מגודל והיקף האתר כגון תשלום על האחסון, על חיבור סליקת אשראי לאתר (מוזמנים לקרוא למאמר מעניין שכתבנו בנושא) ועלויות תחזוקה אחרות.

כך שלרוב העסקים חנות מקוונת הופכת לרלוונטית בעיקר כאשר רוצים למכור יותר מכמה מוצרים בודדים והיקף העסקאות מספיק גדול כדי להצדיק את השקעת המשאבים.

דפי תשלום

על דפי תשלום (נקראים גם דפי סליקה) דיברנו בהרחבה לא מזמן במאמר על דפי סליקה, לאחר שהשקנו את האפשרות ליצירת דפים כאלו במערכת שלנו.

בקצרה – דפי תשלום הם למעשה דף אינטרנטי פשוט אליו מגיע הלקוח על מנת להשלים את העסקה, כאשר לרוב מדובר בתשלום באמצעות אשראי. אם שילמתם פעם במערכת סליקה אונליין כמו פייפאל עשיתם שימוש למעשה בדף תשלום.

את דף התשלום ניתן ליצור בתוך כמה דקות לאחר שמוגדרת לכם אפשרות לסליקת אשראי (גם פשוט מאוד דרכנו). לאחר סיום יצירת הדף, המערכת תייצר לכם קישור ייחודי, כך שתוכלו להפנות אליו לקוחות.

הדף באופן טכני אינו מאוחסן באתר שלכם, אלא בשרתים של החברה מספקת השירות (איזיקאונט לדוגמא), כך שאפילו אין לכם צורך באתר משלכם.

כאשר כמות המוצרים שלכם קטנה, דפי תשלום יכולים להיות תחליף פשוט וזול להקמת חנות אינטרנטית. ההקמה הרבה יותר מהירה והעלויות נמוכות משמעותית.

דפי נחיתה (Landing pages)

אם אתם קצת מתעניינים במכירות מוצרים או איסוף לידים (כלומר פרטי אנשים המתעניינים במוצר שלכם) בטח שמעתם את המונח 'דפי נחיתה'.

דפי נחיתה נקראים כך משום שהם דפים שהלקוחות 'נוחתים' בהם לאחר שהופנו אליהם ממקור אחר, למשל מפרסום באינטרנט. עקרונית קישור לדף נחיתה יכול להיות מכל עמוד אינטרנט. מטרת דף הנחיתה לגרום לכם לעשות פעולה אחת כגון: השארת פרטים, רישום לשירותן / או לעתים קנייה.

למה צריך דף נחיתה?

השימוש המקובל בדפי הנחיתה הוא לדפים שממוקדים בנושא אחד ולרוב משמשים לשיווק או קידום מוצר או שירות מסוים. זה יכול להיות רישום לסדנה, הצעה לקניית רכב חדש או רישום לקבלת מדריך מתנה ("שישנה את חייכם" וכו').

כדי ליצור מיקוד להשארת פרטים או רישום, לרוב דף הנחיתה יהיה חף מכל פרטים מיותרים שלא קשורים לפעולה שנרצה שהגולשים יעשו. 

לכן לרוב בדף הזה לא תראו אפילו תפריט ניווט כך שהדרך היחידה לצאת ממנו היא לחזור אחורה (שגם זה לא ניתן תמיד) או לסגור אותו או… לבצע את הפעולה אליה אנחנו מכוונים smiley

בצורה זו, אחוז ההמרה (כמות האנשים שביצעו את הפעולה) יהיה גבוה יותר מאשר לשלוח את הגולשים לעמוד כללי באתר שיש בו אלמנטים שעלולים להסיט את תשומת ליבם מהפעולה שנרצה שיעשו.

עוד יתרון של דפי נחיתה, שבאופן יחסי לבניית אתר אינטרנט שלם, ניתן לבנות דפי נחיתה בתוך כמה שעות ולעלות אתם לאוויר במהירות. 

דפי מכירה

דף מכירה הוא סוג של דף נחיתה עם סליקה שהמטרה העיקרית בו למכור מוצר או שירות כלשהו. לכן, לרוב יהיו בדפי מכירה מידע והסברים תומכים כגון עדויות ונתוני הצלחה שיעודדו את הגולשים לבצע קנייה של המוצר.

לרוב מדף המכירה תהיה הפניה לדף התשלום (שהזכרנו למעלה) על מנת להשלים את העסקה ושם מתבצעת פעולת התשלום בפועל (לרוב בכרטיס אשראי).

דף הסליקה לרוב קצר מדף המכירה ומספק מידע מועט יותר על המוצר משום שתפקידו העיקרי הוא לאפשר ביצוע תשלום על קניה.

דפי נחיתה ניתן ליצור כדפים עצמאיים באתר קיים, או לחלופין לבנות אותם על מערכות ייעודיות לדפי נחיתה. 

"באתי, ראיתי, שילמתי"

מערכות דיוור אלקטרוניות

מערכות דיוור הן מערכות שמאפשרות שליחת אימיילים לכמות גדולה של אנשים בבת אחת.

בשונה משליחת אימיילים רגילים, במערכות כאלו יש אפשרויות מתקדמות שמאפשרות יותר בקרה וניהול משתמשים כגון:

  • מעקב אחר פתיחת האימייל והמעורבות של הנמענים בעזרת נתונים אודות כמות לקוחות שפתחו והקליקו על המסרים שנשלחו. 
  • אפשרות ניהול רשימות שונות של מכותבים המאפשרות שליחת מייל בנושא מסוים לאנשים שהתעניינו בנושא. למשל רשימה של אנשים שמעוניינים לקבל עדכונים על יחמורים אבל פחות מעוניינים בחדשות על עופות דורסים (מה רע בעופות דורסים? לך תבין אנשים). 
  • מערכות הדיוור האלו גם מאפשרות לעמוד בהוראות החוק להסרה של נמענים שלא מעוניינים להיות רשומים יותר לקבלת עדכונים, מה ששירותי מייל רגילים לא מאפשרים.

אנחנו מזכירים את מערכות הדיוור האלקטרוני כאן משום שהן יכולות להיות חלק חשוב ביצירת מערכת מכירות אוטומטית באינטרנט שכוללת דף נחיתה, מערכת דיוור ומערכת סליקת האשראי וחשבוניות.

חיבור שכזה מאפשר למשל לייצר מעקב ומשלוח אוטומטי של מיילים או מסרונים למי שלא סיים את המכירה או למי שהפך ללקוח חדש.

יש גם מערכות דיוור שיאפשרו לכם ליצור דפי נחיתה פשוטים, מה שחוסך עלויות ומאפשר לחבר באופן מובנה את דפי הנחיתה לרשימת התפוצה במערכות הדיוור. 

פרסום דפי נחיתה עם ההצעה שלכם

לאחר שבניתם דף נחיתה עם סליקה, כדאי לפרסם אותו באינטרנט כי אחרת דף הנחיתה יהיה שומם כמו מדבר גובי, ואם אתם אתם לא יודעים איפה זה מדבר גובי זה מראה כמה הוא שומם. cool

יש מספר ערוצים באינטרנט שאתם יכולים לפרסם בעזרתם את דף הנחיתה וכך להביא אליו תנועה רלוונטית של לקוחות פוטנציאלים במטרה להפוך אותם ללקוחות בפועל שיקנו את המוצר.

האפשרות הראשונה היא בעזרת שליחת דיוור ללקוחות שלכם באמצעות מערכת הדיוור שהזכרנו למעלה. ככל  שהספקתם לצבור קהל גדול יותר, ההצעה תגיע ליותר אנשים.

דרך אחרת נפוצה למדי היא באמצעות הרשתות החברתיות, למשל בעזרת כתיבת פוסטים בפייסבוק, אם בדף העסקי או בפרופיל האישי שלכם, שמפנים בסופו של דבר לדף הנחיתה.

ניתן גם להעלות את תפוצת הפוסט ע"י קידום שלו בתשלום (או קידום אתרים אורגני בגוגל), או בכלל ליצור מודעה בתשלום בפני עצמה שלא קשורה לפוסט ספציפי.

אפשרות נוספת היא בעזרת ערוצים ממומנים אחרים שהנפוץ ביותר (ביחד עם פייסבוק שהזכרנו) הוא פרסום בגוגל. בפועל זה אומר שתצרו מודעה שתופיע במנוע החיפוש וברחבי הרשת ולחיצה עליה תפנה לדף הנחיתה שלכם.

בעזרת פרסום במנוע החיפוש של גוגל אפשר גם להגיע לאנשים שמחפשים באותו הרגע את המוצר שאתם מוכרים או דומה לו, וכך להגיע לקהל 'חם' כזה שהמוצר רלוונטי לו כרגע.

לא משנה באיזו דרך פרסום תבחרו, חשוב לזכור שעלויות הפרסום צריכות להיות פחות מהרווח שלכם על המוצר, כך שישתלם למכור אותו.

איך מוכרים באינטרנט:
דוגמה ליצירת מערכת אוטומטית למכירה ברשת

עכשיו הגענו לחלק המעניין – איך מרכיבים את כל החלקים של הפאזל? smiley

כדי להציג את היכולת ליצור מערכת מכירה אוטומטית, נעזר בחיבור שיצרנו לאחרונה עם מערכת Smoove של Viplus שהיא מערכת מעולה לדיוור, דפי נחיתה ויצירת תהליכי שיווק אוטומטיים

מכירת מוצר באינטרנט בארבעה שלבים:

1. בחירת מוצר

בשלב הראשון אנחנו צריכים קודם כל מוצר או שירות.
אין הרבה מה להרחיב בעניין כי זה די ברור שאפילו אם רוצים למכור קרח לאסקימוסים צריך קרח! 

מה שכן חשוב זה לקחת בחשבון שיש מוצרים שפחות מתאימים למכירה באינטרנט, שהתשלום עליהם מתבצע מידית, למשל מוצרים גדולים כמו מכוניות, נדל"ן או מוצרים יקרים במיוחד.  

2. יצירת דף תשלום (במערכת EZcount)

על מנת ליצור את דף התשלום בתפריט הניווט יש ללחוץ על 'מכירות' > 'ניהול דפי תשלום'.
בדף שנפתח ניתן ללחוץ על הכפתור 'יצירת דף תשלום'. 
(על מנת שתהיה אפשרות זאת פעילה, צריכה להיות מוגדרת אפשרות סליקת אשראי בחשבון).

בדף התשלום שפתחנו, נוכל להוסיף את המוצר שאנחנו רוצים למכור, את המחיר שלו, להגדיר אפשרויות משלוח ואפשרויות נוספות כמו אפשרות לעסקה בתשלומים.

להסבר מפורט אפשר להיעזר במדריך שלנו לבניית דפי סליקה.

לאחר שסיימנו לבנות את דף התשלום נלחץ 'הוספה' והדף יתווסף לנו לרשימת דפי התשלום שלנו בדף 'ניהול דפי התשלום'.

מה שנשאר לנו זה לשמור את הקישור לדף התשלום שיצרנו ע"י כך שנלחץ על 'לינק להטמעה באתר' והעתקה של הקוד שיופיע בחלון שנפתח. בקוד זה נעשה שימוש כשנפנה מדף הנחיתה לדף התשלום. 

איך יוצרים דף תשלום

3. יצירת דף נחיתה 

את דף הנחיתה תאורטית אפשר לייצר באתר שלכם או בכל מערכת אחרת שאתם משתמשים בה.
אנחנו נעשה כאמור שימוש במערכת סמוב להקמת דף הנחיתה.

ניכנס לתפריט הניווט ב-Smoove נבחר ב'יצירת לידים' ושם 'בדפי נחיתה'.
בעמוד נכניס מידע רלוונטי כמו פרטים על המוצר, תמונות ותקציר של התוכן. כדאי להציג את היתרונות בשימוש במוצר ולהוסיף עדויות תומכות כמו המלצות של אנשים ונתונים. 

כך נראה ממשק בניית עמודי הנחיתה:

צילום מסך של מערכת הדיוור האלקטרונית 'סמוב'

בסוף העמוד לאחר שנתנו ללקוח את כל הסיבות הנכונות לקנייה, נוסיף אלמנט כפתור ובתפריט העריכה של הכפתור נוסיף קישור לדף התשלום שהכנו מוקדם יותר.

אופציה דומה היא להוסיף במקום כפתור טופס בו הלקוח ישים את פרטיו ולקשר אותו לכתובת עמוד התשלום דרך הגדרת העמוד בסמוב (לשונית 'הודעת תודה'). בעזרת איסוף פרטי הלקוחות לפני המעבר לתשלום נדע איזה לקוחות התחילו את תהליך הקנייה אך לא סיימו אותו. 

4. חיבור בין EZcount ל- Smoove

בשלב הראשון נבצע את הקישור בין Smoove למערכת EZcount כך שכל רוכש פוטנציאלי שביצע רכישה יופיע לנו ברשימה ב-Smoove, ניתן גם לקבל רשימה של מתעניינים שהחלו בתהליך קנייה אך לא סיימו אותו.

את תהליך החיבור מבצעים כך: 
בתפריט מערכת סמוב נלך ל- הגדרות > מפתחות API.
בעמוד שיפתח נלחץ על 'הוסף מפתח' ונראה שנוספה לנו שורה של מפתח חדש. 
ניתן בשדה "הקשר" לכתוב ezcount כך שנדע שהלקוח הגיע מהקנייה ב-EZcount (שלב זה אינו חובה).
לסיום נלחץ על כפתור 'שמור' ונעתיק את קוד של מפתח ה-API שנוצר.

השלב הבא העתקת קוד המפתח שיצרנו לחשבון שלכם ב-EZcount:
במערכת שלנו הולכים ל"אפשרויות" בתפריט הניווט. שם בוחרים בלשונית "API & PayPal".  שם תחת 'מזהה Smoove Api' מזינים את קוד המפתח שיצרנו ב-Smoove ולוחצים על "עדכן". חשוב לשים לב שאין תווים מיותרים כמו רווחים, רק הקוד עצמו.

זהו סיימנו להכין את הבסיס למערכת האוטומטית שלנו למכירה באינטרנט!

——–

מרגישים שאתם צריכים עזרה עם מכירת המוצר הראשון שלכם?
אתם מוזמנים לשלוח לנו מייל ונציג שירות הלקוחות ישמח לעזור לכם.

——– 

קניית מוצרים באינטרנט: כך יראה תהליך הקנייה לגולש

1. הלקוח מגיע לדף נחיתה שיצרתם, למשל אחרי שקיבל מכם דיוור באימייל או ראה פוסט שפירסמתם בפייסבוק.

2. הלקוח עובר על דף הנחיתה, משתכנע ומעוניין לבצע קנייה. הוא ילחץ על הכפתור (או לחילופין ימלא טופס קצר וילחץ) שיעביר אותו לעמוד   התשלום שיצרתם במערכת שלנו.

3. בדף התשלום הלקוח יסיים את התשלום בכרטיס האשראי שלו ואנחנו נפיק חשבונית דיגיטלית שתישלח מידית למייל שהוא הזין בתהליך התשלום.

במקביל, מתווספת החשבונית ברשימת החשבוניות שלכם ב-EZcount והרכישה של הלקוח תופיע תחת לשונית מכירות, כך שתוכלו לעקוב אחר ההזמנות.

כמו כן, בזכות החיבור עם מערכת סמוב, הלקוח שסיים את תהליך הרכישה יתווסף לנו לרשימת הלקוחות במערכת סמוב, תחת רשימת הלקוחות שסיימו רכישה.

אם עשיתם שימוש בטופס במקום כפתור נוכל גם לראות איזה לקוחות התחילו את התהליך אך לא סיימו אותו, וכך נוכל לשלוח להם מייל או מסרון שיעודד אותם לסיים את התהליך הרכישה.

לסיכום – יצירת מערכת מכירות אוטומטית אונליין בקלות

ראינו במאמר איך אפשר ליצור מערכת שתמכור באופן אוטומטי את המוצרים שלכם. אם עד כה מערכת שכזו נתפסה לכם כדבר מאוד מסובך שיכול לעלות לא מעט ובעל מורכבות טכנית, ראינו שזה יכול להיות די פשוט ובכלל לא יקר.

התהליך כולל יצירת דף תשלום שמשמש כמערכת סליקה אונליין ומאפשר ללקוחות שלכם לשלם בעצמם על מוצר שהם ראו, בכל שעה, כאשר התשלום מבוצע באשראי והמערכת מוציאה חשבונית למייל של הלקוח ללא צורך בעבודה ידנית.

לדף התשלום ניתן להגיע מכל אתר ובמיוחד מדפי נחיתה שמשמשים כדף ממוקד מכירה של המוצר, כאשר את דפי הנחיתה ניתן ליצור במערכות שונות או באתר שלכם. 

אנחנו לצורך ההדגמה בחרנו לעשות שימוש בחיבור למערכת Smoove שבנוסף לכך שהיא מאפשרת לבנות דף נחיתה בקלות וגם מתחברת למערכת EZcount, מה שמאפשר לנו סנכרון בין המערכות כך שכל לקוח שהתחיל תהליך קנייה או סיים יתעדכן אוטומטית במערכת Smoove. 

השלב האחרון הוא פרסום והפצה של דף הנחיתה, ניתן לפרסם את הדף באמצעים שונים כגון באמצעות פנייה לעוקבים שלכם או בעזרת פרסום ממומן ו.. להתחיל לראות מכירות קורות.

דילוג לתוכן