שיטות מכירה ושיווק יש אינספור. אם אתם אנשי מכירות בעצמכם או שיש לכם עובדים המוכרים את המוצר או השירות שלכם בודאי ניסיתם כבר לא מעט מהן.

ישנן השיטות הוותיקות כמו טלמרקטינג או מכירה פרונטלית בחנויות ובדוכנים אך, יש לזכור שאנו חיים בעידן בו אנשים סופגים המון מידע כל הזמן, בהפסקת הפרסומות, בעזרת תוכן שיווקי סמוי בתוכניות הטלוויזיה השונות, ברשתות החברתיות, בווטצאפ וכמובן ובעיקר מפה לאוזן.

 

סדרת הטיפים של איזיקאונט למשווקים השותפים - פרק ראשון: הכר את המוצר

 

לא משנה באיזו שיטת מכירות אתם מאמינים או מה השיטה שעובדת לכם הכי טוב, א' ב' בעולם השיווק זה להכיר את המוצר או השירות אותו אתם מוכרים בצורה הטובה ביותר שאפשר ובדיוק בזה נרצה להתמקד במאמר שלפניכם.

לא מעט משווקים שותפים נרשמים לכל התוכניות האפשריות ורק לאחר מכן מגלים מי מהן רלוונטית לקהל היעד אליו הם מכוונים, למי מהן הם מתחברים ואת מי ביכולתם לשווק.

לשם כך הכנו את סדרת המאמרים הנ"ל. בעזרתה תוכלו להבין מי אנחנו, מה המוצר שלנו ואיך ניתן לשווק אותו. 

תגלו כי יש לא מעט אפשרויות שניתן להציע ללקוח הפוטנציאלי שאולי לא חשבתם עליהן smiley

אז מי אנחנו איזיקאונט? בואו נתחיל...
 

חשבוניות ומסמכים דיגיטליים


הפקת מסמכים

נכון, בראש ובראשונה אנו תוכנה להפקת מסמכים ולניהול חשבונאי של העסק. כל עצמאי במדינת ישראל מחויב על פי חוק להפיק ללקוחותיו מסמכים חשבונאיים. 

עוסק פטור ועמותות מחויבים בקבלה בלבד, עוסקים מורשים וחברות בע"מ מחויבים בקבלה וחשבונית מס.

מלבד מסמכים אלה ישנם מסמכים שמטרתם לעשות לבעל העסק סדר בחשבונות ובניהול השוטף כמו הצעות מחיר, חשבוניות עסקה (שהן דרישות תשלום), תעודות משלוח ועוד.

עד לפני מספר שנים כל ההתנהלות החשבונאית בין בעל העסק ללקוח בוצעה דרך הפנקסים.

בעל העסק היה צריך ללכת להדפיס פנקס נפרד לכל סוג של מסמך, למספר אותו לפי הפנקס האחרון, לדאוג לא לדלג על אף דף, לשלוח בדואר ללקוח וכמובן לשמור את כל העתקים עד לסוף החודש בשביל הרואה חשבון ולתייק למשך שבע שנים בשביל רשויות המס.

מאז הגיעה בשורת החשבוניות הירוקות נגמר עידן הניירת. המסמכים ממותגים עם לוגו בית העסק, חתומים דיגיטלית, מאושרים על ידי רשות המיסים והכי חשוב, נשלחים ללקוח במייל או בווטצאפ תוך מספר שניות.
 

ניהול ומעקב

אין צורך לשמור יותר ערמות של קלסרים עם מסמכים, הכל נשמר אוטומטית במערכת ומגובה מידית לשרת גיבויים מיוחד (עם אפשרות גיבוי נוספת לדרופבוקס וגוגל דרייב). ניתן לחפש כל מסמך לפי שם הלקוח, סוג המסמך, מצב המסמך, תאריך ועוד.

ניתן לראות בכל רגע נתון את כל המסמכים וכל הדוחות, מה שמאפשר לשמור על סדר, לנהל את תזרים המזומנים טוב יותר ולבצע את הפעולות הנכונות, אם זה לדעת תמיד מי חייב לי כסף ולמי לשלוח תזכורת להעברת תשלום או למי הוצאתי חשבונית ועדיין לא קבלה וכדומה.
 

אנגלית ומט"ח

במידה ועובדים עם לקוחות מחו"ל, ניתן להפיק מסמכים באנגלית ובמט"ח.
המערכת תחשב את כל סוגי המטבעות ותשמור אוטומטית העתק בעברית להנהלת החשבונות.

 

סליקת אשראי

אין עצמאי שלא גובה תשלום מלקוחות (אחרת הוא היה בבעיה frown) השאלה היא רק איך. 

עד לפני מספר שנים גביית תשלום באשראי היה שייך בעיקר לעסקים הגדולים. לרוב כאלה שיש להם חנויות ומגלגלים מחזורים גדולים. 

העמלה הייתה יקרה מידי, החיבור היה מסובך מידי והכסף הגיע מאוחר מידי. לא עוד!

בעידן האינטרנט, בו כל מוצר או שירות ניתן לרכוש אונליין, העסקים הקטנים לא יכולים להרשות לעצמם להישאר מחוץ למגרש והאמת, גם אין להם סיבה.

עם מערכת איזיקאונט קבלת תשלום באשראי מעולם לא הייתה פשוטה יותר. ניתן להתחבר לחברות האשראי בעזרת מאגדי סליקה וכך גם העסקים הקטנים נהנים מגביית אשראי מלקוחותיהם.

ישנם מגוון מסלולי סליקה לכל סוג עסק, מסלולים ללא דמי תשלום חודשיים כלל, מסלולים בעמלה נמוכה, ניכיון תשלומים, קבלת הכסף תוך 7 ימים ועוד.

הסליקה מתבצעת ישירות מהמערכת, כך שניתן לסלוק מכל מכשיר (כן, גם מהנייד), בכל זמן ובכל מקום.
 

שמירת פרטי אשראי (טוקניזציה)

טוקניזציה זהו מנגנון דיגיטלי לשמירת פרטי אשראי של לקוח בצורה מוצפנת. 

כמובן שפרטי כרטיס האשראי של הלקוח זה מידע רגיש מאוד, בעל עסק לא יכול פשוט לשמור את הפרטים באקסל או בפנקס נעול במגירה.

במקרה של לקוחות קבועים, כאלה החוזרים אליכם אחת לכמה זמן ולפעמים אף מבצעים הזמנה בהודעה או טלפון, הטוקן הוא הפתרון.

אין צורך לקחת מהלקוח או להקליד בכל פעם את פרטי האשראי. שומרים אותו במערכת באופן מוצפן ובכל פעם שמתבצעת רכישה החיוב הינו אוטומטי.
 

חיובים חודשיים אוטומטים

חיוב חודשי אוטומטי מיועד לעסקים עם לקוחות קבועים וחיוב חודשי קבוע, זוהי בעצם הוראת קבע.

הוראת קבע זהו פתרון נוח לשני הצדדים, גם ללקוח וגם לבית העסק.

הלקוח משלם בתאריך קבוע, אחת לחודש, בלי שיצטרך לזכור לעשות זאת או שזה יתפוס לו מקום במסגרת האשראי (כמו בתשלומים).

בית העסק רגוע כי אינו צריך "לרדוף" אחר התשלום בכל חודש ואינו צריך לבצע בכל פעם מחדש עסקאות קבועות. הלקוח מחויב אוטומטית וחשבונית מס קבלה אף נשלחת ישירות למייל הלקוח.

תוכלו לקרוא בהרחבה על מערכת הטוקנים והחיוביים האוטומטים במאמר הזה: הוראת קבע באשראי - מערכת החיובים האוטומטיים של EZcount
 

דפי מכירה

דפי המכירה שלנו הם הפתרון הקל והיעיל ביותר לעסקים הרוצים למכור מוצרים או שירות אונליין ואינם מעוניינים בפתיחת אתר אינטרנט, גם בשל ההוצאה הגדולה וגם בשל ההתעסקות שבפיתוח.

את הדף ניתן לעצב ולמתג, לייצר קופונים להטבה (באחוזים או בשקלים), לבחור כמה תשלומים ניתן לבצע, לבחור שיטת משלוח, להכניס דף תודה שישלח ללקוח בסיום הרכישה ולהוסיף Google Tag Manager המאפשר מעקב אחרי דפי המכירה דוגמת גוגל אנליטיקס, פייסבוק פיקסל וכדו'.

את דף המכירה ניתן ליצור בתוך כמה דקות ולאחר סיום יצירת הדף, המערכת תייצר קישור ייחודי, כך שיהיה ניתן להפנות אליו לקוחות דרך לינק בווטצאפ, במייל, בעמוד הפייסבוק ובעצם בכל מקום שתרצו cool

מחקר שבוצע לאחרונה מראה כי מחצית מהישראלים מבצעים רכישה באינטרנט של בין 300 ל 500 ש"ח בכל חודש ואחד מכל עשרה ישראלים מוציא לפחות 1000 ש"ח בחודש.

הנתונים הללו לא מאפשרים לבעלי העסקים להתעלם מהגידול העצום בשוק הקניות אונליין ומחייב אותם לקחת חלק על מנת לשרוד ולהתפתח.

כאשר כמות הפריטים למכירה קטנה, דפי המכירה הינם תחליף פשוט וזול להקמת חנות אינטרנטית. ההקמה הרבה יותר מהירה והעלויות נמוכות משמעותית.

 

הכר את המוצר של איזיקאונט

 

חיבור סליקה לחנויות אונליין

האינטרנט הוא העתיד. את זה כולם כבר יודעים. המכירות בחנויות האינטרנט אינן מפסיקות לעלות על החנויות הפיזיות משנה לשנה והיתרון הוא ברור, אין שכירות, אין עובדים, ההוצאות יורדות, הרווחים עולים.

אך חנות אינטרנטית מחייבת שירותי סליקה, מה שמחייב אבטחת מידע ברמה הגבוה ביותר, חיבור פשוט ונוח גם לבעל העסק וגם ללקוח, אפשרויות תשלום מתקדמות, ממשק אוטומטי לחשבוניות וקבלות והכל כמובן בתנאי תשלום נוחים ועמלות משתלמות לבעלי העסקים.
 

תוספי סליקה למערכת WooCommerce

WooCommerce היא המערכת הנפוצה ביותר בעולם להקמת חנויות מקוונות, לכן פתחנו תוסף ייעודי שניתן להוריד מספריית Wordpress העולמית בחינם ולהתקין אותו כמו כל תוסף. בנינו גם מדריך התקנה שמלווה צעד-צעד, כך שלמי שיש מעט ידע ב- Wordpress יוכל לעשות זאת אפילו ללא איש מקצוע.

בעזרת תוספי הסליקה שלנו, ניתן לנהל את הסליקה בצורה חכמה יותר, כזאת התומכת בסל קניות, כך שניתן לשלם על מוצר בודד או כמה מוצרים בבת אחת, מאפשרת להוציא חשבוניות עם שם עסק (מותג) שונה לחנויות נפרדות תחת אותו החשבון באיזיקאונט, מתאימה גם לאתרים החדשים ביותר אך גם לאתרים ישנים, מתממשקת באופן מלא לעבודה עם פייפאל ועוד. 
 

סליקה וחשבוניות לאתר Shopify

בשונה מווקומרס שהזכרנו קודם, Shopify היא מערכת סגורה, כלומר מי שמעוניין לפתוח אתר מכירות, משלם באופן חודשי לשופייפי שמצידה מאפשרת לו להקים את האתר על המערכת והאחסון שלה.

החיבור בין איזיקאונט לשופיפיי מהיר וקל ומרגע שהתממשקות פעילה תופק אוטומטית חשבונית בעברית או באנגלית (לפי הצורך) על כל עסקה שמתבצעת באתר ובנוסף יהיה אפשר לסלוק כרטיסי אשראי גם דרך מערכת איזיקאונט.
 

חיבור באמצעות API

API זו יכולת שיש למערכת שלנו להפיק מסמכים ולסלוק אשראי בצורה אוטומטית. הוא מתאים לבעלי אתרים ומערכות אוטומטיות אחרות.

בעזרת מתכנת ניתן לבצע התממשקות בתוך 5 דקות בין האתר לבין איזיקאונט ולהגדיר איזו פעולה רוצים שתתבצע אוטומטית (סליקת אשראי, הפקת חשבונית או גם וגם כמובן).
 

ניהול העסק

בתוך מערכת איזיקאונט פיתחנו לא מעט פיצ'רים שעוזרים ללקוחות שלנו לנהל את העסק שלהם בצורה כלכלית טובה יותר ועוזרת להם להישאר מסודרים וממוקדים בדברים החשובים כמו צמיחה, שיווק, עובדים ומידי פעם גם ביציאה לחופש laugh
 

ניהול הוצאות

אחד הכלים החשובים במיוחד לניהול תזרים מזומנים בצורה הטובה ביותר זה מודול ניהול ההוצאות. 

לכל עסק יש שני פרמטרים הקובעים האם העסק רווחי או לא והם ההכנסות וההוצאות שלו. גם אם עסק מרוויח מיליונים אך מוציא מיליונים הוא אינו יכול להשאר כלכלי ולכן יאלץ לסגור.

לכן המשתנה החשוב ביותר שיש לשים לב אליו בכל רגע נתון הוא הרווח והמשוואה היא פשוטה, הכנסות פחות הוצאות = רווח.

בעזרת מודול ההוצאות שלנו אפשר להשאר מעודכן במצב העסק בכל זמן ומכל מקום. רואה החשבון יכול להכנס למערכת בעזרת ממשק ייעודי ולשאוב משם את הנתונים לדוח החודשי (או הדו חודשי).

ניתן להכניס את כל סוגי ההוצאות, הקבועות או המשתנות בקטגוריה המתאימה (בנק, ביטוח, רכב, עובדים וכו') והמערכת תחשב את אחוזי המס והמע"מ עליו יש להזדכות ובהתאם להכנסות מייצרת דוח רווח עדכני. 
 

ניהול פריטים ומלאי 

כחלק מייעול העבודה והזמן, ניתן במערכת לנהל טבלת פריטים עם מלאי, שם מכניסים את שם הפריט, מק"ט (במידה ויש) ואת הכמות הקיימת במחסן.

בעת יצירת מסמך ניתן לייבא בקלות את הפריט לשורה הרצויה ולבחור בכמות אותה מוכרים והמערכת מעדכנת אוטומטית את המלאי שנותר.

במידה ועוברים לאיזיקאונט מתוכנה אחרת, אפשר לעדכן בלחיצת כפתור את טבלת האקסל עם רשימת הפריטים לתוך החשבון החדש וליצור במערכת טבלת פריטים.
 

ניהול לקוחות

מעבר לנוחות שבשמירת כל פרטי הלקוח במערכת והחיסכון בזמן בעת יצירת מסמך, ניהול הלקוחות מאפשר לנו גם לעקוב אחרי המכירות שביצענו לכל לקוח, לעקוב אחרי דוח חייבים, להפיק בצורה מרוכזת דוח לכל לקוח, לייצא לאקסל את רשימת הלקוחות והפרטים שלהם ובאופן כללי לשמור על הסדר והמידע במקום אחד מאובטח.

גם במקרה הזה, כמו בטבלת הפריטים, ניתן לייבא לתוך המערכת רשימת אקסל של כל הלקוחות ובלחיצת כפתור לייצר טבלת לקוחות חדשה בתוך החשבון.
 

דוחות לרואה חשבון

שליחת הדוח החודשי לרואה חשבון מלחיצה את בעלי העסקים כמעט תמיד. להגיש בזמן, להגיש הכל, הכנסות, הוצאות, חד חודשי, דוח חודשי וכו'.

זוכרים שהבטחנו להוציא את הלקוחות שלנו לחופש מידי פעם? אז הנה הזדמנות wink

מגדירים שליחה אוטומטית לרואה חשבון ובראשון לכל חודש (או דו חודשי, ניתן לבחור) הדוח נשלח אוטומטית לרו"ח. הדוח הינו לינק ולא קובץ PDF סגור, כך שניתן "לשחק" בו. לשנות תאריכים, לפתוח מסמכים ובקיצור, אין צורך להטריד יותר את בעל העסק.
 

לסיכום

שיטות מכירה רבות יש בעולם השיווק אך לא משנה איזה אנשי מכירות נפלאים אתם, אי אפשר למכור מוצר בלי להכיר אותו ואפילו להכיר אותו טוב.

לכן עברנו על התכונות הבולטות של מערכת איזיקאונט אשר דרכן ניתן להגיע ללקוח הפוטנציאלי.

ראינו כי לא רק חשבוניות וקבלות ניתן לעשות דרכנו, אלא גם סליקת אשראי, ניהול דפי מכירה, חיבור אתר אינטרנט לסליקה והפקת מסמכים, ניהול עסק באופן שוטף וארגון וסדר לבעלי העסקים.

בבלוג שלנו תוכלו למצוא מאמרים על כל אחד מהנושאים שנגענו בו במאמר זה, תוכלו לקרוא עליו בהרחבה ובמידה ותרצו אף להפנות לשם לקוחות מתעניינים.

מקווים שעזרנו ונתראה בפרק הבא laugh