קידום אתרים בגוגל: איך לקדם אתר ב-2022

היי, אני רון בראל – סמנכ״ל השיווק של איזיקאונט. כתבתי את המאמר הזה בשביל כל מי שרוצה לקבל מידע עדכני וטיפים רלוונטים על קידום אתרים בגוגל. התוכן שנמצא בו יעזור לכם לקדם את העסק שלכם ברשת החיפוש המובילה בעולם.

גוגל משקיעה את המקסימום בשביל להראות תוצאות חיפוש אקטואליות ומקדמי האתרים מנסים לעקוב אחרי השינויים הרבים במנוע החיפוש. אין ספק שהקצב המסחרר ועומס המידע יכול לבלבל כל אחד.

על מה כדאי לשים דגש בקידום? מה רלוונטי לעסק שלכם? אספתי לכם רשימה מנצחת של דברים שכדאי לכם לעשות על מנת להגדיל את כמות הלקוחות הפוטנציאלים באתר שלכם. 

שואלים אותי לא מעט ״מה הדבר הכי חשוב שאני צריך לעשות בשביל להופיע גבוה בגוגל?״ התשובה הפשוטה לשאלה הזו היא: לבנות אתר שנותן מענה אופטימלי למי שמבקר בו. אבל מה זה אומר לתת מענה הכי טוב? איך עושים את זה ועל מה כדאי להקפיד? המדריך הזה ילמד אתכם בדיוק את מה שאתם צריכים בשביל להוביל בתוצאות החיפוש.

במאמר העומק הזה נלמד:

  • מה קרה בשנים האחרונות בקידום אתרים?
  • איך מקדמים אתר בשנת 2022?
  • מה זה חיפוש קולי ואיך מכינים את האתר לקראתו?
  • עוד הרבה מידע עסיסי ומעניין 
קידום אתרים בגוגל: איך מקדמים אתר ב-2020

סקירה קצרה של עולם הקידום עד היום

קידום אתרים בגוגל (SEO – Search Engine Optimization) השתנה מהקצה אל הקצה, רק בשנה האחרונה גוגל עשו יותר מ-3,200 שינויים באלגוריתם של מערכת החיפוש. כמות האתרים בעולם מתקרבת ל-2 מילארד כאשר מעל 75% מהחיפושים מתבצעים במנוע החיפוש של גוגל.

כמות החיפושים היומית מתקרבת ל-6 מיליארד ביום, אבל מה שמדהים באמת זה שנכון ל-2018 יותר מ-20% מהחיפושים היו חיפושים קוליים (סירי וחברותיה היו פופולריות במיוחד) ויש אומרים שעד סוף 2021 יגיעו ל-50%. 

הקידום הממומן מתקדם בצעדי ענק, ב-2016 על כל 26 קליקים בחיפוש אורגני היה קליק אחד ממומן. ב-2019 היחס עלה ל- 1:11, מעניין מה יהיה ב-2021?

מאמר זה נכתב לקידום כמו שגוגל באמת רוצים ורואים אותו (נכון לזמן כתיבת שורות אלו), חשוב לציין שבגוגל ישראל (co.il) המנוע עובד עדיין כמו לפני כמה שנים טובות בהשוואה לגוגל העולמי (com.).

שיטות ישנות של קישורים מפוברקים, צפיפות מילות מפתח ושאר ירקות עושים את העבודה במנוע החיפוש המקומי שלנו. יחד עם זאת, מי שמשכיל לעבוד על פי החוקים החדשים – יקטוף את הפירות לאורך זמן.

מתעניינים בקידום יודעים שיש מעל 200 גורמים ידועים לקידום אורגני בגוגל והם גם בטח יודעים שלנסות להקפיד על כולם, זו משימה מאתגרת. אז מה עושים?

בתחילת 2016 גוגל הכריזו על  3 גורמי הקידום הכי חשובים שלהם:

  1. תוכן.
  2. קישורים. 
  3. מנוע בינה מלאכותית שנקרא ראנק בריין (Rank Brain).

מאז 2016 האלגוריתמים עברו שינויים רבים – התוכן והראנק בריין (עליו נדבר בהרחבה בהמשך) עדיין מאוד חזקים והכוח של הקישורים ירד משמעותית.

אלו היו השינויים הגדולים של השנים האחרונות בגוגל:

מוכנים להקפיץ את האתר שלכם למעלה במנועי החיפוש? בואו נתחיל. 

התאמת האתר למובייל

בהמשך לשינוי הגדול של אינדוקס מובייל ראשון, שבעצם אומר שגוגל מאבחנים ומדרגים את האתר על ידי גרסת המובייל שלו (עד השינוי גוגל אבחנו ודרגו את האתר על ידי גרסת הדסקטופ שלו). גוגל ממליצים שגרסאות המובייל והדסקטופ יהיו זהות ומתנגדים לגרסה שונה למובייל בטענה שזה עלול לבלבל את מנועי החיפוש.  

כמה נקודות חשובות שכדאי לשים לב:

צרו אתר רספונסיבי (מותאם) – אתר רספונסיבי הוא בעצם אתר המתאים את עצמו לפעילות המשתמש ומאופיין על ידי ניווט מינימלי, כך שהתמונות מתאימות למובייל והתוכן מתאים את עצמו לכל סוגי המכשירים (סמארטפונים, טאבלטים…). 

הרעיון הוא בעצם למזער את הצורך בזומים ובנסיון לקרוא פונט קטן מדי, שימו לב שהחוויה שלכם כלקוח שנכנס לאתר מהמובייל והכל נגיש וברור תגרום לכם לרצות להמשיך להיכנס לאתר וההפך.

הקפידו על זמני טעינה מהירים מהמתחרים שלכם – איך עושים את זה? בעזרת הקטנת תמונות וידאו, איחוד קבצי JS, הקטנת כמות קודי המעקב, שימוש מינימלי בתוספים. האתגר כאן הוא להצליח לשפר את המהירות מבלי לפגוע באיכות התמונה והתוכן המוגש לגולש.

מומלץ לתעדף תוכן שנראה טוב יותר במובייל – אינפוגרפיקות וכל מיני אנימציות מגוונות לא נראות כל כך טוב בסמארטפונים אז נסו להגיש תכנים עם מספור / נקודות ולהשתמש בכל מה שיגרום לתוכן להיות קריא וברור יותר בסמארטפון.

AMP ו PWA – בקצרה, אלו דפים מואצים במובייל (AMP) כדי לגרום לדפים להיטען רק עם הקבצים הבסיסיים שלהם ובלי קבצי JS וכך לזרז את הטעינה של הדף. PWA מציע חוויה כמעט זהה לאפליקציה בתוך דפדפן רגיל. 

הבנת צורת החיפוש של הקהל שלכם

האם הקהל שלכם מעדיף תמונות, וידאו או טקסט?

בעבר מילות המפתח היו שם המשחק בקידום אתרים אורגני, היום כוונת המשתמש חשובה יותר מעצם המילה עצמה.

ברגע שתתחילו להבין כיצד הגולשים אצלכם באתר מחפשים את התוכן שלכם, תוכלו למקסם את האתר בצורה כזו שתענה באופן מירבי על הצרכים של הגולשים.

תתחילו לבחון איך האופטימיזציה שלכם משפיעה על התקדמות האתר ותוסיפו יותר שפה טבעית וזורמת ופחות דגש רק על הביטויים שאתם רוצים לקדם. 

אחד הדברים שתוכלו לעשות כבר מרגע זה הוא לחפש את השאלות שהקהל שלכם שואל ולכתוב תכנים שעונים על השאלות הנ״ל. 

לכתוב לבני אדם, לעשות אופטימיזציה למנועי חיפוש

פשוטו כמשמעו, האידיאל הוא לכתוב כמו שאנחנו מדברים (מכיוון שככה אנחנו מחפשים) ולמקסם את הכתיבה על מנת שמנועי החיפוש יבינו את מה שכתבנו. 

איך עושים אופטימיזציה למנועי החיפוש?

  1. מתחילים במחקר מילים ברשת (דרכו מבינים מה המנועים מגישים לגולשים).
  2. כותבים את המילים החשובות שאנחנו רוצים לכלול במאמר.
  3. שמים את הביטויים שחשובים לנו בכותרת המאמר, בפסקה הראשונה, ב-h1 ו-h2 הראשונים של המאמר ובפסקה האחרונה.

חשוב לציין, המילים צריכות להיות מוגשות בצורה טבעית, אנחנו כותבים קודם כל לבני אדם ורק אז למנועים, אז לא דוחפים מילים בכוח. 

להכיר ולהפנים מהם גורמי הקידום החשובים ביותר ב-2022

כפי שהזכרתי בתחילת המאמר, קידום אתרים בגוגל זה תחום המשתנה מספר פעמים ביום, לכן הבנה של הגורמים החשובים לקידום אתרים במנוע החיפוש של גוגל עושה את ההבדל בין הצלחה לכישלון.

אז איך אפשר להבין את הגורמים החשובים בלי לבקר בהרבה אתרים ולבצע ניתוח מעמיק שלהם? SEMrush עשו את ניתוח הנתונים הזה בשבילנו. ממליץ לכם לחפור היטב במידע ולהבין איזה שינויים אתם יכולים לעשות באתר שלכם על מנת לשפר את המיקומים שלכם במנוע החיפוש. 

כמה מהנתונים המובילים של המחקר:  

תנועה ישירה לאתר

תנועה ישירה לאתר מגיעה מגולשים שמקלידים את כתובת האתר שלכם ישירות בדפדפן ו/או נכנסים לאתר שלכם מהמעודפים. בנוסף, גוגל מחשיב תנועה כתנועה ישירה אם הוא לא יודע מאיפה היא הגיעה (מיילים, משתמשים חסויים..). 

זמן שהייה באתר

אחרי שהכנסתם את הקהל שלכם לאתר, אתם רוצים גם לגרום לו להישאר שם. ככל שהתוכן וצורת ההגשה שלו יהיו מעניינים יותר כך יהיה לגולשים רצון להישאר בסביבה לזמן ארוך. 

למה הגורם הזה חשוב לגוגל? אם הוא רואה שמבקרים באתר שלכם יוצאים אחרי כמה שניות בודדות הוא מבין שהאתר לא רלוונטי ולכן ידרג אותו נמוך במנוע החיפוש שלו. 3 דקות זה הזמן אותו גוגל מחשיב כזמן שהייה חיובי. 

מספר עמודים בביקור אחד

מספר העמודים שהגולשים באתר שלכם מבקרים גם הוא גורם מרכזי בדירוג האתר שלכם בגוגל. יותר מ-2 עמודים לביקור זה מספר שאתם רוצים להגיע אליו. אם משתמש מטייל בין הדפים באתר שלכם, הוא מסמן לגוגל שהאתר מעניין אותו ונוח לשימוש. 

אחוז הקפיצה (Bounce Rate)

אחוז הקפיצה הוא אחוז המבקרים שעוזבים את האתר אחרי שביקרו בדף אחד בלבד. נתון זה יחד עם זמן שהיה באתר ומספר עמודים בביקור מהווה עמוד תווך במיקום האתר בגוגל, ברגע שתשפרו את שלושתם תראו שיפור במיקומים שלכם בגוגל.

אם אחוז הקפיצה שלכם גבוה זה מסמן לגוגל שהאתר שלכם פחות מעניין את מי שמבקר בו, הוא לא ממשיך לחקור ולבדוק עמודים אחרים ולכן גוגל ידרג אותו נמוך. מהו Bounce Rate ממוצע? זה משתנה בין התחומים השונים אבל אזור ה-40% +- זה Bounce Rate טוב. 

מספר האתרים המקשרים לאתר

קישורים מקבילים להצבעות, ככל שיותר אתרים מצביעים עליכם זה סימן לגוגל שהאתר שלכם פופולרי. אומנם חשיבות הקישורים יורדת עם השנים אך היא עדיין מהווה את אחד הגורמים המשפיעים לקידום אתרים בגוגל ב-2021.

האידיאל הוא לקבל קישורים מאתרים מגוונים הקשורים לתחום של האתר שלכם, האימפקט של הקישור הראשון והשני מאתר הוא החזק ביותר וככל שמגדילים את כמות הקישורים מאותו אתר כך הכוח הקידומי שלהם יורד.

הגורמים הנוספים החשובים לפי המחקר של SEMrush הם: מספר כתובות הIP אשר מפנות אליכם תנועה, מספר הקישורים העוקבים, אורך התוכן, SSL, כמות הקישורים בתוך האתר, מילות המפתח בקישורים, מילות מפתח בטקסט, צפיפות מילות המפתח, מילות מפתח בכותרת, מילות מפתח בתאור הדף ווידאו בדף. 

להבין את הקשר בין רשתות חברתיות לקידום אורגני

רוב המומחים מסכימים שאין השפעה ישירה של פרסום ברשתות חברתיות וקידום אתרים אורגני, מאטס קאטס מגוגל דיבר על זה לפני כמה שנים. יחד עם זאת מסכימים שיש השפעה עקיפה של הפרסום בעקבות הפעולות שמגיעות אחריו, התהליך הוא כזה:

  1. התוכן המפורסם ברשתות נחשף להרבה אנשים וכך מקבל הרבה כניסות לאתר (אחד מגורמי הקידום המובילים).
  2. אחרי שקיבל הרבה כניסות, אנשים אוהבים ומשתפים אותו, כך שהוא מקבל קישורים חדשים שגם הם עוזרים לקדם אותו במנועי החיפוש.
  3. לאחר מכן, השיפור במיקומים במנועי החיפוש עוזר גם לחשיפה שלו חזרה ברשתות החברתיות. 

סימון הנתונים באתר (Structured Data Markup)

סימון הנתונים באתר עוזר למנועי החיפוש להבין ולהגיש את התוכן טוב יותר. ב-2011 התחילו יאהו, גוגל, Yandex ובינג ליצור את הקהילה של Schema.org ומאז היא ממשיכה להתפתח. 

חשיבות סימון הנתונים באתר מתבטאת בתצוגה טובה יותר של התוכן במנועי החיפוש, כך שגם אחוזי ההקלקות והכניסות עצמן גדלות.

שימושים נפוצים של סימון הנתונים רואים בתיוג: מאמרים, כתובות, מוצרים וסרטים.

סימון נתונים מובנה באתר

יצירת תוכן ייחודי

ליצירת תוכן ייחודי אתם רוצים לכתוב בצורה מכוונת לקהל הקוראים ולהקפיד על 3 דברים מרכזיים:

  1. חקר קהל.
  2. חקר מילים.
  3. חקר נושאים – אחרי שהבנתם מי הקהל שלכם ובאיזה מילים הוא משתמש תבחרו נושא חם.

תגגלו את הביטוי שאתם רוצים להופיע עליו, תפתחו 3 תוצאות ראשונות ותכתבו תוכן שיכלול את כל מה שיש בתוצאות + תובנות שלכם שלא קיימות בתוצאות הראשונות.

בנוסף לייחודיות התוכן חשובים 2 דברים נוספים:

  1. לגרום לתוכן להיות קריא, מאורגן, הגיוני ופשוט.
  2. להעמיק בנושא עם תוכן ארוך (תכנים של הדרכה ו-How To מצליחים במיוחד), כמו שראינו במחקר למעלה, אורך התוכן מהווה גורם קידום משמעותי אז כדאי לכוון למאמר באורך של לפחות 2000 מילים.
     

מהם גורמי ה-E.A.T?

בהמשך לאחד מדרוגי האיכות של גוגל (YMYL), איט (E.A.T) מהווה דרך נוספת של גוגל להגן על הגולשים בפני אתרים בעלי איכות תוכן נמוכה.

ראשי התיבות של E.A.T הם: Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness – מומחיות, סמכותיות ואמינות.

Expertise – מומחיות, להפגין ידע נרחב בנושא הנכתב ועל ידי זאת הקוראים יאהבו את מה שכתבתם.

Authoritativeness – סמכותיות, ברגע שאנשים מצטטים ומשתפים את מה שכתבתם אז התוכן נהיה גם סמכותי. קישורים/תזכורות מאתרים איכותיים יגרמו לסמכות התוכן שלכם לעלות.

Trustworthiness – אמינות. מספר דרכים להעלות את האמינות כלפי גוגל הן:

  • השארת דרך ברורה ופשוטה ליצור קשר עם האתר.
  • חיבור אתר העסק למקום פיזי.
  • אתר מאובטח – SSL.
  • לכלול מדיניות פרטיות ותנאי שימוש.

נכון לכתיבת שורות אלו, התחומים שגוגל ממש רגיש אליהם הם תחומי הבריאות, רפואה ותחום הפיננסים. המהלך הזה של גוגל הגיע מתוך כוונה לשפר את רשת האינטרנט ולהגיש תכנים טובים ומועילים. היתרון של מי שישכיל לכתוב תכנים בצורה הזו הוא שיהיה קשה מאד להזיז אותו מהתוצאות הראשונות במנוע החיפוש המבוקש בעולם.

שורת חיפוש של גוגל

קצת על SEO טכני
 

הופעה תקינה בגוגל

כל הקידום שבעולם לא יעזור אם האתר שלכם לא מאונדקס בגוגל, אז כדאי לכם להריץ בדיקה Site:example.com ולראות שהדפים הרלוונטים שלכם מאונדקסים ואלא שלא רלוונטים חסומים. 

חיבור מאובטח – SSL

דבר חשוב נוסף הוא לעבור לחיבור מאובטח (Secure Sockets Layer) בין השרת לדפדפן. גוגל כבר הכריזו על השפעת החיבור על הדירוג

שיפור זמני טעינה

כמו שאתם בטח מרגישים, ברגע שאתר נטען לאט אחוז גדול מהמבקרים פשוט הולך. 

גם על זה גוגל כבר דיברו ב-2010

כמה נקודות שיעזרו לכם לשפר זמני טעינה באתר:

  • השתמשו בשרת מהיר.
  • תחסכו בכמות התוספים באתר.
  • ודאו שהתמונות שלכם קטנות כמה שאפשר (ועדיין יהיו באיכות סבירה בלי פיקסלים).
  • צמצמו את הקוד באתר שלכם, גוגל מסבירים איך לעשות את זה כאן

מציאת ומחיקת תוכן משוכפל

תוכן משוכפל יכול לבלבל מבקרים באתר וגם את מנועי החיפוש. אז תמצאו ותמחקו תכנים משוכפלים ותגדירו בכל דף את הגרסה אותה אתם רוצים להציג. 

יצירת מפת XML

המפה עוזרת למנועי החיפוש לזחול באתרכם ולהבין מה שאתם מתכוונים להעביר. ישנם כלים רבים ברשת בעזרתם אתם יכולים ליצור מפה כזו. אם אתם משתמשים בוורדפרס ישנה אפשרות מובנת בתוך התוסף המצוין של יוסט

איך עושים און פייג׳ SEO?

המונח און פייג׳ מדבר על הדברים שעושים באתר על מנת למקסם את התוצאות שלו במנועי החיפוש. בריאן דין כתב על זה מאמר מעולה שמומלץ לקרוא ולשנן, הנה כמה מהנקודות החשובות שתרצו ליישם:

  • להתחיל את כותרת העמוד עם הביטוי שאנו רוצים שיעלה בתוצאות החיפוש.
  • להשתמש בכתובות אתר ידידותיות וקצרות:

         במקום ezcount.co.il/3-9-19/giving-you-the-best-content

         לכתוב פשוט ezcount.co.il/best-content

  • להוסיף לכותרות מילים שמחפשים הרבה כגון: ״2021״, ״מדריך״, ״ביקורת״, ״הכי טוב״ וכו'.
  • להקפיד שכל עמוד יכלול כותרת h1 בתחילת הטקסט ובכלל שהתוכן יהיה מחולק עם כותרות (h) מגוונות.
  • להוסיף תמונות וסרטונים בעמודים – משפר זמן שהייה באתר ומקטין את אחוז הקפיצה (Bounce Rate) עליו דיברנו קודם.
  • הביטוי אותו מקדמים צריך להופיע ב-100 מילים הראשונות של התוכן.
  • להוסיף קישורים פנימיים.
  • להוסיף קישורים חיצוניים. 

איך להתכונן לחיפושים קוליים?

אולי כבר יצא לכם לשמוע כי חיפושים קוליים מהווים את צורת החיפוש החדשה, שהם הולכים להשתלט עלינו ולשנות לנו את החשיבה וגם שבעתיד אף אחד כבר לא יקליד (לא התכוונתי לחרוז אבל יצא ככה laugh)

אז מה זה חיפוש קולי? חיפוש קולי זו טכנולוגיה המאפשרת למשתמשים לבצע חיפושים באינטרנט על ידי דיבור בעזרת הסמארטפון, טאבלט, מחשב וכל מכשיר חכם שמשתמש בטכנולוגיה הזו במקום הדרך המסורתית של הקלדת שאילתות לתוך תיבת החיפוש. השאילתה מקבלת מענה על ידי מנוע חיפוש ו/או עוזר דיגיטלי (סירי, קורטנה וכו׳).

כמו שכבר דיברנו בתחילת המאמר החיפושים הקוליים גדלים בצורה אקספוננציאלית, במיוחד בקרב הדור הצעיר ובכל יום מוסיפים אפשרויות חיפוש חדשות בתוך המערך הקסום הזה. 

למה חיפושים קוליים נהיים יותר פופולריים עם השנים?

יש תשובות מגוונות לשאלה הזו כמו: ידיים חופשיות (חשוב במיוחד בזמן נהיגה), מכשירים חכמים עם יכולות גבוהות, רצון לייעול תהליכים, אבל לדעתי הסיבה העיקרית היא כי מהירות ההקלדה הממוצעת של בנאדם היא באזור ה-40 מילים בדקה בעוד שבדיבור אנחנו מגיעים ל-150 מילים בדקה וחלקנו אפילו יותר wink

בנוסף, סירי, קורטנה וטכנולוגיות נוספות דומות, לומדות את הקול, המבטא, ההתנהגות, תחומי העניין שלנו ומגישות לנו תוצאות מאד רלוונטיות שאפילו אנחנו לבד לא מסוגלים להגיע אליהן.

מה מחפשים היום בחיפושים קוליים?

המילים שמשתמשים בהן הכי הרבה הן: איך, מה, הכי טוב, איפה, יכול, טופ, קל, מתי, מי, חדש, תפריט, טוב, הגדרה, חינם, בית ולעשות. 

חיפושים שכיחים אצל מבוגרים: חיפוש כתובות, הכתבת טקסט, להתקשר למישהו ולבדוק מה השעה.

ילדים לעומתם מחפשים: להתקשר, חיפוש כתובות, עזרה בשיעורי הבית, לשמוע מוזיקה ולבדוק שעה של סרט מסוים. 

איך מכינים אתר לחיפושים קוליים?

אתם בטח תוהים מה אפשר לעשות כדי לגרום לאתר שלכם להופיע למעלה בחיפושים קוליים, קודם כל אם אתם כבר מיישמים את השיטות הבסיסיות של קידום אתרים בגוגל בימינו אז אתם במצב מצוין ואין צורך לשנות יותר מדי. אם אתם לא מיישמים, אז יש לכם המון עבודה לעשות לפני שתופיעו למעלה גם בחיפושים הקוליים. 

מה בכל זאת אנחנו יכולים לעשות כדי להופיע בתוצאות של חיפושים קוליים:

  1. לכתוב כמו שאנחנו מדברים – להשתמש בשפה יומיומית בתוך התכנים שלנו. 
  2. לכתוב פשוט, במילים פשוטות שאפילו ילדים יבינו.
  3. לשאול שאלות ולענות עליהן.
  4. שימוש בתבניות נתונים (Schema).
  5. לטרגט מילות זנב ארוך (משפטים יותר ארוכים במקום מילים בודדות).

חיפושים קוליים מתחברים בצורה ישירה ל-Rank Brain שדיברנו עליו בתחילת המאמר (גורם הקידום השלישי בחשיבותו), הבטחתי שנחזור אליו והנה זה קורה:

Rank Brain הוא מנוע בינה מלאכותית שעובד אוף ליין, הוא מעבד ומתרגם מידע חדש שמגיע לגוגל (אזור ה-15% מהחיפושים היומיים), עוזר לגוגל בהבנת חיפושים והצגת תוצאות יותר רלוונטיות.

כששואלים את גוגל שאלה שהוא לא ראה בעבר, הוא לוקח אותה ומתחיל לעבד את המידע עם מידע קודם קיים שלו. חלק גדול מהביטויים שרצים היום ברשת עוברים בדיקה דרכו ויש צוותים של מאות אנשים שעובדים על המערכת הזו.

איך עושים אופטימיזציה לראנק בריין? בקיצור, פשוט כותבים בשפה טבעית כמו שבני אדם מדברים, תנסו לקרוא בקול רם את מה שאתם כותבים, תשאלו אנשים אם זה נשמע להם טבעי, אם עמדתם במשימה הזו הראנק בריין יאהב אתכם. 

לסיכום

קידום אתרים בגוגל ב-2022 הפך לתחום מרתק ומאתגר. התחרות עלתה ואיתה גם איכות התכנים המוגשים במנועי החיפוש. גוגל חותר לקראת אתרים איכותיים הנותנים ערך אמיתי ונהיה ממש טוב במדידה של איך מבקרים באתר שלנו מגיבים לתכנים שלנו. 

הבנה והטמעה של המאמר הזה יכולה לעזור לכם לבנות אסטרטגיה שיווקית טובה שתגדיל לכם את התנועה לאתר ואת העסק בצורה משמעותית.

האלגוריתם ממשיך להתפתח ומי שרוצה להיות בעניין צריך להיות עם יד על הדופק. קו מנחה להתפתחות שהייתה עד היום בגוגל זה להתרכז באיכות יותר מאשר טריקים מניפולטיבים שעוזרים לאותו רגע נתון ולאחר מכן פוגעים. 

צ׳קליסט צידה לדרך:

  • תקראו את הקווים המנחים שגוגל כותבים ומעדכנים.
  • נסו להבין איפה האתר שלכם מספק מענה למה שהקהל שלכם מחפש.
  • השקיעו בתכנים פשוטים, איכותיים ויצירתיים. 
  • תריצו בדיקות על העסק שלכם באינטרנט ותבינו מה אנשים מוצאים עליכם כאשר הם מחפשים.
  • חקרו והבינו מה הערוצים שהקהל שלכם מבלה בהם הכי הרבה, במה הוא מתעניין ואיך אתם יכולים לעזור לו בצורה מירבית.
  • נתחו את התכנים שלכם, תראו מה התכנים הכי חזקים ותשקלו לחדש, לרענן לעדכן ולמחזר אותם.

אם הגעתם עד כאן אז ברכות, אתם מכירים את הבסיס של קידום אתרים בגוגל לשנת 2022.

מקווה שחידשתי לכם משהו, בהצלחה!

דילוג לתוכן