איך להשיג לקוחות? 20 דרכים מעשיות להשגת לקוחות עוד היום

כל בעל עסק יודע שלקוחות הם החמצן של העסק וכל בעל עסק עסוק בשאלה איך להשיג לקוחות.

מי לא חולם לשבת במשרד ולקבל טלפונים / מיילים מאנשים המתעניינים במוצר או בשירות שהם מספקים, אך בעידן התחרותי של היום, הטלפונים לא מגיעים סתם כך לבדם, בעלי עסקים נלחמים על כל לקוח חדש והשאלה איך להשיג לקוחות היא אחד האתגרים המרכזיים שאתם בעלי העסקים מתמודדים כל יום מחדש. 

הבשורה הטובה היא שיש המון אנשים המתעניינים במוצרים שלכם וכשתלמדו לעבוד נכון, המכירות שלכם יקפצו בעשרות אחוזים. 

במאמר הזה תלמדו מגוון שיטות מעשיות של איך למצוא לקוחות חדשים, למקד את קהל היעד ולבחור את השיטה המתאימה. הפוטנציאל הוא אדיר, אז קדימה… צאו לעבודה!

איך להשיג לקוחות

איך להשיג לקוחות בקלות (אוף ליין)

  1. הכירו את הלקוחות שלכם. שווה לעשות חקר שוק להבין מי הפרופיל המושלם שלכם, מה הם רוצים, אילו בעיות יש להם ואיך אתם יכולים לפתור להם אותן. 
  2. שימור לקוחות. הנחת העבודה הטוענת שקל לחזור ללקוח קיים מאשר לגייס לקוח חדש, מוכיחה את עצמה כל פעם מחדש. אם תצליחו לשמור על הלקוחות הוותיקים שלכם, הם ישובו לרכוש אצלכם עוד ועוד מוצרים. רכשו תוכנה לניהול לקוחות ושמרו על קשר עם הלקוחות הוותיקים, ברכו אותם ביום ההולדת שלהם ואחלו להם חג שמח מדי פעם, יש לכם מוצר חדש, הודיעו להם. אתם עושים מבצעים והנחות, ספרו להם. המוצר שהם רכשו עבר פיתוח ושודרג, הם בטח ישמחו לשמוע על זה!

    שמירה וחיזוק הקשר ביניכם לבין הלקוחות הקיימים, זוהי תשובה מצוינת לשאלה הקיומית איך להשיג לקוחות. זה יגרום להם להיזכר בכם, להרגיש שאכפת לכם מהם, לשוב ולקנות אצלכם ולהמליץ עליכם לחברים ולידידים.  

  3. המלצות מפה לאוזן היא הדרך הכי כיפית לקבל פניות מלקוחות חדשים. ברוב המקרים לקוח מרוצה או חבר טוב שהפנה אלינו את הלקוח החדש כבר "בישל" אותו ועשה עבורנו כמעט את כל תהליך המכירה. כדי למרב את הפניות מפה לאוזן תעשו עבודה טובה ככל האפשר, תהיו אדיבים ונחמדים ללקוחות ותשמרו על קשר עם לקוחות קיימים.  
  4. נטוורקינג, או בשפה העברית רישות עסקי, הם מפגשים של בעלי עסקים מרקעים שונים המתלבטים בשאלה איך להשיג לקוחות. מטרת המפגשים היא לחשוף את העסק שלכם בפני בעלי עסקים שונים וליצור רשת של שיתוף פעולה עסקי. במפגשים אלו תוכלו ליצור מערך של "שגרירים" ו"שותפים" שיקדמו את העסק שלכם במעגלים רבים.

    זוהי שיטת שיווק הדומה לשיטת של "מפה לאוזן" והיא מבוססת על ההנחה שאנשים מעדיפים לעשות עסקים עם מי שהם מכירים ולא עם זרים. ביקורים בכנסים ובמפגשי נטווריקינג עשויים להוביל לשיתופי פעולה נפלאים ולגיוס לקוחות חדשים, אך הם צורכים זמן יקר ולא מתאימים לכל בעל עסק. 

  5. שיווק באמצעות תוכן זהו הדבר החם של השיווק בשנים האחרונות. השיווק באמצעות תוכן משמעותו כתיבה והפצה של תכנים שילמדו על המוצר או השירות שלכם ויספקו ערך לקהל היעד. אתם יכולים להפיץ את התכנים ברשת האינטרנט או בעיתונות הכתובה, ארצית או מקומית.

    אנשים אוהבים לקנות מאנשים, ויתרה מכך ממי שהם מכירים.

    קריאת התכנים תאפשר להם להכיר אתכם, להבין טוב יותר את המוצר שלכם.

    ככל שתכתבו תכנים יותר איכותיים ותפיצו אותם במקומות רבים, כך תמתגו את עצמכם כמומחים בתחום. אנשים יבינו שאתם יודעים על מה אתם מדברים וירגישו בטוחים לקנות מכם. לא אחת בעלי עסקים הנוקטים בשיטת השיווק של כתיבת תכנים מספרים, בשמחה, כי קיבלו פניות מאנשים שאמרו להם בטלפון או במייל: "קראתי את אחד המאמרים שלכם, אהבתי אותו, אשמח לרכוש את המוצר!"  

  6. פנייה יזומה ללקוחות פוטנציאלים זוהי דרך מצוינת המתאימה לאמיצים שביניכם ולאנשי מכירות משופשפים ומנוסים. בשפה המקצועית קוראים לזה טלמרקטינג וטלמיטינג. טלמרקטינג היא שיחת מכירה שבסופה אתם מצפים שהלקוח יפתח את הארנק וירכוש את המוצר שלכם. טלמיטינג היא שיחה שבה אתם מדברים עם לקוח אפשרי במטרה לקבוע אתו פגישה. הפגישה יכולה להיות עם לקוח פרטי, עם בעל העסק הצורך את המוצר שלכם או עם סוכני המכירות שלו.

    אנשי שיווק ותיקים טוענים כי אחד המניעים הבולטים המניעים לרכישה הוא מניע אמוציונלי הנוצר בזכות אינטראקציה וכימיה בין אישית בין המוכר לבין הקונה. שיחת טלמיטינג מוצלחת שתביא לפגישה של פנים מול פנים עם הלקוחות שלכם עשויה להביא ל"חוויית לקוח", ליצירת דיאלוג פורה בין בעל העסק לבין הלקוח הפוטנציאלי, ליצור יחסים בוני אמון ולהעביר את הלקוח לשלבים האמוציונליים הנדרשים לסגירת העסקה.

    את המאמץ שבשיטת טלמיטינג רצוי למקד בלקוחות גדולים שיש סיכוי להפוך אותם ללקוחות קבועים שיקנו את המוצר שלכם באופן רציף ומתמשך.  

  7. למילה חינם יש כוח שיווקי עצום. כאשר אתם מפרסמים מוצר חדש, בכל אמצעי שיווק, הציעו תקופת התנסות בחינם. כך תוכלו להסיר התנגדויות טבעיות של הלקוח ולאפשר לו להכיר את המוצר שלכם. חלק גדול מהמתנסים ימשיך להשתמש במוצר שלכם גם בתשלום. מנגד חשוב לזכור שלקוחות המחפשים מוצר חינמי מוכרים כלקוחות שיהיה קשה להמיר אותם (להפוך אותם ללקוחות משלמים). 
  8. שיטות השיווק המסורתיות של פרסום בטלוויזיה, שלטי חוצות או בעיתונות הכתובה עובדות מצוין והן עשויות להביא לכם שטף של פניות. אם אתם יכולים להרשות לעצמכם את ההוצאה הכספית הגבוהה של הפרסום באפיקים אלו, לכו על זה והכינו זמן פנוי למלאכת המיון והסינון של כל הפניות. 
  9. חזרה למקורות. חלוקה של פליירים ומגנטים זוהי דרך ותיקה ואלי אפילו קצת מיושנת, אך הרבה בעלי עסקים עדיין עושים את זה, וזה עובד. זוהי שיטת שיווק זולה יחסית המתאימה בעיקר לעסקים מקומיים, אך לא רק.

    אם החלטתם ללכת על חלוקה של פליירים או מגנטים, אתם צריכים לעשות את זה באופן קבוע, רצוי בין אחת לשבוע עד לאחת לחודש ולחלק פליירים או מגנטים בכמויות גדולות. נתוני הסטטיסטיקה מלמדים כי על כל חלוקה של עשרת אלפים פליירים תקבלו בין שלושים לחמישים פניות. 

איך להשיג לקוחות - תמונה שניה

השגת לקוחות באינטרנט:
כך תהפכו בקליק גולשים ללקוחות (און ליין)

בעידן בו אין כמעט תחום שלא מושפע מרשת האינטרנט, גם תחום השיווק עבר מהפכה.
אין מי שלא מכיר את המושגים, גוגל, פייסבוק, רשתות חברתיות ועוד.

מומחי השיווק ניצלו את הנגישות של רשת האינטרנט למיליוני אנשים בכל יום והפכו אותה לאחת הפלטפורמות המובילות בתחום השיווק, בקשרי לקוחות ובגיוס לקוחות חדשים.

מגוון האפשרויות העונות על השאלה איך להשיג לקוחות חדשים דרך האינטרנט הוא כמעט אינסופי והחדשות הטובות הן שאת חלק מהאפשרויות אפשר ליישם בתקציב נמוך יחסית למדיות המסורתיות של פרסום בטלוויזיה, עיתונות, שלטי חוצות ועוד.

השיווק ברשת האינטרנט מאפשר חשיפה עצומה למוצר או לשירות ומביא זרם קבוע של לקוחות ממוקדים ופוטנציאליים. 

10. אם אין לכם אתר באינטרנט, דאגו שיהיה לכם, וכמה שיותר מהר יותר טוב. את האתר שבניתם דאגו לקדם באמצעות קידום אורגני וקידום ממומן.  

11. קידום אורגני, טבעי, של האתר שלכם במנועי החיפוש זוהי דרך מצוינת לגרום ללקוחות חדשים למצוא אתכם וליצור אתכם קשר, זהו פרסום ממוקד הבנוי על מילת מפתח שאותה מקיש הגולש במנועי החיפוש כאשר הוא מחפש את השירות או את המוצר שאתם מציעים.

ברגע שהאתר שלכם יגיע אל העמודים הראשונים של מנועי החיפוש הבעיה כבר לא תהיה איך להשיג לקוחות, אלא איך להשתלט על זרם הפניות. החיסרון של הקידום האורגני הוא שזהו תהליך איטי ויקר, במיוחד בתחומים תחרותיים במיוחד. 

12. קידום ממומן בקמפיין של גוגל או בפייסבוק או בפלטפורמות נוספות הוא דרך פופולרית וקלה לגיוס לקוחות חדשים, אך לא תמיד זולה. הפרסום הממומן עובד כך: מקימים דף נחיתה, דף מכירה, מכניסים בו את הביטויים הרלוונטיים למוצר שלכם, מפרסמים מודעה בגוגל או בפייסבוק ומפנים את הלקוחות אל דף הנחיתה.

הפרסום הממומן הוא פרסום מהיר. מהרגע שבו השלמתם את הקמפיין הפרסומי, תופיעו במקומות מובילים במנועי החיפוש ומשם סיכוייכם לקבלת פניות עולים. התשלום עבור הפרסום הוא לפי מספר ההקלקות על המודעה. ברגע שהגולש מקליק על המודעה אתם תחויבו בתשלום. צריך לקחת בחשבון בתחומים תחרותיים המחיר לקליק יהיה גבוה. 

13. כדי להעצים את אפשרות השיווק של הפרסום הממומן, אתם יכולים לעשות רימרקטינג. רימרקטינג, שיווק מחדש, מאפשר לפרסומים שפרסמתם בקמפיין הממומן של גוגל "לרדוף" אחרי הגולשים שהביעו התעניינות במוצר שלכם, אך לא סיימו את תהליך המכירה.

המודעה שלכם תלווה את הגולש בכל אתר שהוא שיתוף חיפוש של גוגל. העובדה שהגולש כבר חיפש בעבר את המוצר שלכם מגדילה את הסיכוי לסגירת עסקה ולרכישת לקוח חדש לעסק.  

14. שיווק בדואר אלקטרוני באמצעות רשימות דיוור היא אחת משיטות השיווק הוותיקות ביותר ברשת האינטרנט, שיטה שהייתה ותמיד תהיה רלוונטית ואפקטיבית. הכוונה היא לא לשלוח מייל אקראי לכל מי שיש לכם את כתובת המייל שלו, אלא לבנות רשימת תפוצה איכותית וממוקדת הפונה לקהל יעד מפולח ואטרקטיבי. ככל שרשימת הדיוור שלכם תהיה גדולה ואיכותית יותר, היא תהפוך לאוצר ונכס משמעותי בעסק שלכם.  

15. אם אתם בעלי מקצוע פתחו פרופיל עסקי באינדקסים לבעלי עסקים. אנשים רבים המחפשים בעלי מקצוע מחפשים אותם באינדקסים ברשת. יש המון אינדקסים, חלקם מיועדים לבעלי מקצוע בתחום אחד כמו למשל אינדקס לעורכי דין, לרואי חשבון ועוד. בחלק מהאינדקסים הפרסום הוא בחינם וחלק גובים תשלום, בדרך כלל נמוך יחסית.  

16. XPLACE היא פלטפורמה המסייעת לפרילאנסים לגייס לקוחות. זוהי אחת הפלטפורמות המובילות בעולם המקשרת בין אלפי עובדים פרילאנסים לבין לקוחות המחפשים שירותים בתחומים שונים. ההתמודדות על ליבו של הלקוח מתבצעת בדרך של מכרז ופתוחה לבעלי עסקים שרכשו מנוי למספר חודשים. 

17. רכישת שטחי פרסום ברשת האינטרנט במטרה להציב בהם פרסומת, זמנית או קבועה, יכולה להתבצע במגוון דרכים ופלטפורמות, פרסום באמצעות באנרים קופצים באתרי אינטרנט או פרסום באינדקס נישתי בתחום הרלוונטי למצור ולקהל היעד שלכם. 

18. בעידן הרשתות החברתיות אתם רוצים להיות נוכחים בהן וליצור שם פעילות שתביא לחשיפת המוצר ולגיוס לקוחות חדשים. מבחר הרשתות החברתיות גדול ויש חשיבות רבה לבחירת הרשת המתאימה בהתאם לאופי של המוצר שלכם.

אם אתם לא יודעים איך להשיג לקוחות באמצעות הרשתות החברתיות, באיזה רשת לבחור ואיך להקים דפים עסקיים, היעזרו במומחים, ההשקעה תוכיח את עצמה, ובגדול. 

19. גולשי האינטרנט צורכים סרטונים ותכני וידאו על בסיס יום יומי. להשיג עבודה טריילר, זוהי דרך נהדרת לחשוף את המוצר שלכם ולגייס לקוחות חדשים. טריילר הוא קדימון לסרט, פרסומת, במטרה לקדם מוצר. אם הסרטון שבחרתם זוכה לאלפי ציפיות, גם הקדימון שלכם יזכה בהן ואתם תזכו בהרבה לקוחות חדשים.  

20. תרמו לקהילה ועשו משהו טוב עבורה. תרומה לקהילה תענה לכם על הצורך בגיוס לקוחות חדשים וגם תגרום לכם לעשות מעשה חיובי, לא תמיד עם קשר שיווקי. כאשר העסק שלכם תורם לקהילה הלקוחות הפוטנציאליים לומדים משהו טוב עליכם, על הערכים שלכם, על החשיבה החיובית שלכם ועל האופי שלכם. בחרו בכל מעשה טוב שתחליטו עליו, צלמו את הפעילות בוידאו והפיצו אותה בכל הערוצים האפשריים. תעניקו טוב לעולם, העולם יחזיר לכם בחזרה.

מחשבה אחרונה:

תזכרו שגם אם דרך מסוימת לא עובדת לכם, זה לא אומר שהיא לא טובה, שווה לנסות אותה בצורה אחרת.
שיווק זה הרבה ניסוי וטעייה. תנסו, תשוו, תיכשלו, תסיקו מסקנות, שפרו ונסו מחדש עד שתצליחו. 

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברכם שגם הם ילמדו!

דילוג לתוכן