מהם דפי נחיתה ואיך מתחילים להקים אחד

דפי נחיתה? רגע למה בעצם נחיתה, לאן נוחתים ומי נוחת?

אם אתם בעלי עסק חדשים ואתם שומעים את המונח "דפי נחיתה", יכול להיות שאתם קצת מבולבלים ודי בצדק כי השם הזה לא ממש ברור.

למעשה, גם אם לא נתקלתם במונח דפי נחיתה עד היום, יהיה לכם קל למדי להבין במה מדובר, כי למעשה אתם כבר מכירים אותם כלקוחות, גם אם לא ידעתם שקוראים להם ככה.

ולא, לא מדובר בדפים שמקבלים פקחי הטיסה בנתב"ג או עלונים שמחלקים דיילים ודיילות לקראת הנחיתה, אלא כלי דיגיטלי נפוץ שחלק גדול מהעסקים מתישהו עושים בו שימוש לקידום העסק שלהם.

אז הפעם במאמר ננסה להבין מה הם דפי נחיתה, מה היתרון שלהם ואיך אפשר להתחיל להקים את דף הנחיתה הראשון שלכם.

מהם דפי נחיתה

מה הם דפי נחיתה

דפי נחיתה (landing pages) שלפעמים גם נקראים עמודי נחיתה, הם משהו די פשוט שבטח נתקלתם בו:

מדובר בדף אינטרנטי בודד שעומד בפני עצמו, לא מופיע לגולשים כחלק מאתר כלשהו ולא מכיל תפריט ניווט שמוביל לדפים אחרים.

אז אחרי שהבנו למה זה נקרא דף, על שום מה נחיתה?

נחיתה משום שמדובר בדף שאנשים או לקוחות פוטנציאלים מגיעים אליו אחרי ששלחתם אותם לשם מאיזשהו מקום אחר – מפרסום, מדיוור לרשימת התפוצה שלכם, מדף הפייסבוק וכולי. הלקוח הגיע מאותו מקום ונוחת בדף שלכם.

המטרה העיקרית של דף הנחיתה היא להניע לפעולה כלשהי שאותה בחרתם מראש, זה יכול להיות הצטרפות לרשימת תפוצה, קבלת פרטים בקשר לשירות שאתם מציעים ואפילו קניית מוצר.

היתרון של דפי נחיתה הוא בכך שהם ממוקדים בנושא אחד ומכילים מינימום הסחות דעת שלא קשורות למסר, כמו מידע מיותר, כפתורים או קישורים שמובילים אתכם למקום אחר.

כשאתם שולחים גולשים לאתר הכללי שלכם, כמו לעמוד הבית, הגולשים יכולים להרגיש מבולבלים ממגוון האפשרויות, או לא תמיד להבין את המסר.

ובעולם האינטרנט הזמנים הם קצרים, גולשים שלא יבינו תוך זמן קצר על מה אתם מדברים ואיך זה יכול לעזור להם, עלולים בתוך כמה שניות להמשיך למקום אחר.

בדף הנחיתה יש פחות הסחות דעת, יש מידע ממוקד על דבר אחד ויש משהו אחד שאתם רוצים שהם יעשו, כל זה מאפשר לגולשים להבין מהר יותר מה אתם רוצים מהם.

למעשה, בדף הנחיתה בדרך כלל יש למבקרים בעמוד רק שתי אפשרויות פעולה – לבצע את הפעולה שאליה מניע דף הנחיתה או פשוט לצאת ממנו.

אפשר לראות בדף הנחיתה סוג של מודעה משוכללת, היא גם מכילה מסר כמו פרסומת, אבל גם מאפשרת לכם לעשות פעולה בעקבות אותו מסר.

המרות, לידים ומבחני גרסאות

אחרי שהבנו מה הם דפי נחיתה יש כמה מונחים שאולי שמעתם כבעלי עסקים הקשורים למטרות ואיכות דפי הנחיתה, כמו המרות, לידים ומבחני גרסאות לדפים.

אז נתחיל מהמרות – המרה (conversion) מתארת את המצב שהמרנו גולשת או גולש שהגיעו לדף שלנו ממצב אחד למצב אחר.

לדוגמא, הגיעה מישהי לאתר שלנו ואחרי שהיא קראה את המסר הצלחנו להפוך (להמיר) אותה מגולשת אנונימית בדף, למישהי שהשאירה פרטים ואולי תהפוך בהמשך ללקוחה (שזאת יכולה להיחשב כעוד המרה אגב).

אחוז ההמרה חשוב כי הוא קודם כל עוזר לנו להבין אם דף הנחיתה שלנו יעיל ומשכנע עבור הקוראים, או לחילופין שהקהל שרואה את העמוד הוא הקהל הרלוונטי (אם אנחנו משווים בין קהלים שונים).

ככל שאחוז ההמרה יותר גבוה, דף הנחיתה אפקטיבי יותר, דבר שמאפשר לנו לקבל יותר תוצאות באותן עלויות פרסום שהשקענו.

המונח השני שקשור בדפי נחיתה הוא ליד או לידים. זהו מונח שבעלי עסק ותיקים בדרך כלל מכירים היטב אבל בעלי עסקים חדשים או אנשים שאין להם עסק, לא תמיד מכירים.

המונח ליד מגיע מאנגלית Lead, שבעצם מרמז לנו על כך שיש לנו קצה חוט למשהו, במקרה הזה קשר לאנשים המתעניינים במוצר שיכולים להפוך בהמשך ללקוחות.

כל אדם שמשאיר פרטים בדף הנחיתה שלנו הוא למעשה ליד, קצה החוט שלנו להמשך תהליך המכירה. אתם תרצו שתהיה לכם תנועה קבועה של לידים על מנת לשמר תנועה של לקוחות פוטנציאלים חדשים לעסק.

ככל שאחוז ההמרה שלנו בדף הנחיתה יהיה גבוה יותר, כך על אותו מספר גולשים יהיו לנו יותר אנשים שהשאירו פרטי קשר, כלומר יותר לידים.

מבחני גרסאות

עוד פרקטיקה נפוצה בדפי נחיתה היא מבחני גרסאות שנקרא בשפה המקצועית איי.בי. טסטינג (A/B testing).

במבחני A/B משווים שתי גרסאות שונות של דף הנחיתה ורואים איזה מהם ממיר טוב יותר.

לפעמים כל השוני ביניהם הוא רק באלמנט אחד כמו תמונה או כפתור אחר ולפעמים זאת יכולה להיות גרסה שונה לגמרי של כל הדף.

במבחנים האלו משתמשים לרוב בדפי נחיתה פעילים במיוחד שמשקיעים בהם סכומי כסף משמעותיים על פרסום על מנת לבדוק איך לשפר את אחוז הלקוחות הממירים.

בסכומים גדולים אם מצליחים לשפר את כמות האנשים שממירים גם במעט, לדוגמא ב-10% יותר, השגנו למעשה חיסכון של 10% בעלות לכל ליד וזה חסכון משמעותי.

כאשר קמפיין הפרסום בסכומים קטנים יותר, לא תמיד הזמן המושקע ביצירת גרסאות שונות מצדיק אותן ולעיתים פשוט נשארים עם גרסה אחת ומנסים פשוט לשפר אותה ככל הניתן.

איך ליצור דף נחיתה

דף מכירה

דף מכירה הוא סוג ספציפי של דף נחיתה שהמטרה העיקרית שלו היא ליצור מכירה. לא הופתעתם נכון? 😎

יצירת דף מכירה יעיל היא דבר מאתגר, משום שקשה יותר לגרום לאדם לשלם מאשר להשאיר את הפרטים שלו. חשבו עליכם כשהגעתם לדף מכירה כלשהו, כמה התלבטתם האם לרכוש את המוצר ביחס למצב בו רק ביקשו ממכם השארת מייל?

בהקמת דף מכירה נדרשת מאיתנו השקעת זמן רב יותר בבנייה נכונה של המסרים ותהליך השכנוע של הלקוח. משום שאנחנו לא מדברים ישירות עם הלקוחות, דף המכירה בעצם צריך להחליף תהליך מכירה שלם דומה לזה שהיינו מבצעים בשיחה עם הלקוחות.

זה כולל מתן רקע על המוצר, הדגשת התועלת והיתרונות ללקוחות, הוספת עדויות מחזקות ליעילות המוצר, מענה על שאלות שיכולות לצוץ ומתן אפשרות ללקוחות לבצע רכישה עצמאית.

בנוסף לכל זה, חשוב לבצע פרסום ממוקד לקהל רלוונטי, כמו קהל שכבר ביקר באתר שלנו בעבר או כזה שעונה לפרופיל הלקוחות שלנו כמו גיל או תחומי עניין.

איך מאפשרים רכישה עצמאית?

יש שתי אפשרויות עיקריות ואנחנו באיזיקאונט תומכים בשתיהן:

דרך אחת באמצעות דף סליקה (או דף תשלום) דף המאפשר ללקוחות לשלם בעצמם באמצעות הזנת פרטי האשראי שלהם, גם בשעות שאתם נפגשים עם לקוחות, שונ"צים או סתם בוהים בטלוויזיה.

למעשה, דפי הסליקה אצלנו במערכת נקראים דפי מכירה והם מאפשרים להוסיף מידע בסיסי על המוצר כמו תמונות או טקסט.

עם זאת, אם תרצו תיאור ארוך יותר הכולל תהליך שכנוע בנוי היטב, אנחנו ממליצים לכם ליצור דף נחיתה חיצוני ולקשר אותו לדפי הסליקה שלנו.

הקישור הוא פשוט, לוקחים את הקישור של דף הסליקה שלנו ומטמיעים (שמים) אותו בדף המכירה, לדוגמא בכפתור.

כך שכל גולש או גולשת שהתעניינו במוצר ולחצו על הכפתור ("לקנייה"), מועברים לדף הסליקה שיאפשר להם לבצע את התשלום.

הדרך השניה להוספת אפשרות מכירה לדף הנחיתה שלכם היא בעזרת תוספים שלנו לחיבור אתר לסליקת אשראי למערכת האתר שלכם כגון וורדפרס או שופיפיי.

בעזרת התוספים האלו תוכלו ליצור עמודי נחיתה על המערכת הקיימת שלכם, שיובילו את הלקוח להמשיך תהליך קנייה בחנות האינטרנטית הקיימת על האתר שלכם.

איפה אפשר להקים דפי נחיתה

אחרי שהבנו את היתרונות של דפי נחיתה, אולי אתם עדיין מנסים להבין איך בכלל תוכלו לבנות דף נחיתה לשירות או המוצר שלכם?

ישנם מספר כלים שיאפשרו לכם לבנות דפי נחיתה, חלקם מאוד פשוטים וחלקם אפילו על מערכות שאתם כבר עושים בהן שימוש בעסק.

אם יש לכם אתר קיים אתם יכולים לבנות את דף הנחיתה שלכם כבר על אותה מערכת אתר, כמו שקלטתם אולי ממה שכתבנו למעלה על הוספת סליקה באתר שלכם.

כדי לעשות זאת תצטרכו לפתוח עמוד חדש באתר ולדאוג שלא יוצג בו סרגל הניווט ופוטר אם קיים (החלק התחתון באתר שמופיע בכל העמודים).

בצורה הזאת בעזרת מערכת האתר הקיימת שלכם תוכלו ליצור לכם דף נחיתה לכל דבר ועניין, התואם את הגדרות דף הנחיתה שהזכרנו למעלה עם מינימום הסחות דעת וקישורים מחוץ לדף הנחיתה, כמו פרסומות לחומוס תעשייתי כלשהו. 🙃

היתרון בדרך הזאת, שאתם יכולים לעשות שימוש במערכת האתר שלכם שאתם כבר מכירים ונוח לעבוד איתה וגם לחסוך כסף על שימוש במערכת נוספת.

האפשרות השניה היא בעזרת מערכות המאפשרות הקמת דפי נחיתה – ממערכות פשוטות שמאפשרות להקים דפים במהירות ועד מערכות מקצועיות שמאפשרות שימושים מתקדמים כמו מבחני גרסאות.

אחת הדרכים הנפוצות בישראל להקמת דפי נחיתה לעסקים קטנים, היא להקים דפי נחיתה בעזרת אחת מחברות הדיוור שמאפשרות לכם להקים דפי נחיתה פשוטים במהירות.

לדוגמא, בעזרת מערכת סמוב תוכלו להקים עמודי נחיתה וביחד עם ההתממשקות שלנו איתם תוכלו אפילו לעקוב מי התחיל את תהליך הקנייה והפסיק באמצע ואם תרצו לפנות אליו או אליה.

סקרנים? במאמר הזה תוכלו למצוא עוד מידע על השילוב של איזיקאונט וסמוב בדפי נחיתה.

היתרון של שימוש במערכת חיצונית להקמת דפי נחיתה הוא בכך שאתם בכלל לא צריכים אתר! אתם יכולים לפרסם את השירות או המוצר שלכם ולשלוח את הגולשים ישירות לדף הנחיתה.

הקפטן מודיע על נחיתה

אז היום דיברנו על דפי נחיתה וכל הדברים העיקריים שחשוב לדעת לגביהם, אנחנו מקווים שזאת היתה טיסה ונחיתה רכה עבורכם (תנו לנו לשעשע את עצמנו) 🙂

הבנו כי דפי נחיתה הם בבסיסם דבר די פשוט – דף אינטרנטי שמתאר שירות מוצר או כל דבר אחר ומטרתו להניע את הגולשים לעשות פעולה ספציפית.

הגולשים נוחתים בדף הזה אחרי שהם נשלחו אליו ממקום אחר באינטרנט בין אם מדובר בפרסום ממומן, קישור שפרסמתם ברשתות החברתיות, קישור באתר שלכם או כל מקור אחר.

בהקשר של עסקים, דפי נחיתה מיועדים בדרך כלל להשארת פרטי קשר של הגולשים המתעניינים (לידים) או לחלופין לייצר מכירה בפועל.

הבנו גם את חשיבות אחוז ההמרה שמראה כמה ממי שהגיע ביצע את הפעולה שרצינו, ככל שהאחוז גבוה יותר אנחנו יכולים לדעת שדף הנחיתה בנוי טוב וקהל היעד שאנחנו שולחים אליו רלוונטי.

אפשר גם להיעזר במבחני גרסאות כדי לשפר את דף הנחיתה, כאשר עושים קמפיין פרסום גדול יחסית.

הכרנו גם דפי מכירה, שהם סוג ספציפי של דפי נחיתה שמיועדים למכור ישירות מוצר או שירות שלכם. דף המכירה מדמה תהליך מכירה שלם ובסופו הרבה פעמים הלקוחות יכולים להשלים את הרכישה בעצמם, בעזרת דף סליקה או במערכת התשלום באתרכם.

לסיום, ראינו שיש שתי אפשרויות נפוצות להקמת דפי נחיתה – שימוש במערכת האתר הקיימת שלכם או במערכת חיצונית.

עד כאן להפעם, מקווים שאהבתם, נתראה במאמר הבא בבלוג.

דילוג לתוכן