איך להפוך לבעל עסק מצליח? 6 טיפים שיובילו אתכם להצלחה

רצינו לדבר היום על הצלחה וכשמדברים וכותבים על הצלחה, יש בזה כמה אתגרים.

הראשון נובע מכך שהצלחה היא דבר מאוד אינדיבידואלי, כל אחד מגדיר הצלחה בצורה אחרת. לאחד הצלחה היא לעשות מה שהוא אוהב, לשני הצלחה היא היכולת להרוויח המון ולמישהו אחר תחושת חופש או כל דגש אחר.

גם כאשר מגיעים ההישגים, כל אחד תופס אותם בצורה שונה. יש כאלו שיקחו אותם רק כמדרגה בדרך וישאפו ליותר ויש כאלו שישמחו ויסתפקו במקום שאליו הגיעו.

הדבר השני הוא שאין מתכון מדויק להצלחה, יש אנשים שהצליחו להגיע להישגים יפים בצורה אחת ויש אנשים שהצליחו להגיע להישגים יפים בצורה אחרת. 

דבר שלישי הוא תפיסת ההצלחה בצדדים השונים של החיים – יכול להיות שמישהו מרגיש כמצליח בתחום מסוים בעוד בתחומים אחרים בחיים שלו הוא מרגיש שהינו מצליח פחות.

ובכל זאת, בהחלט ישנם כמה עקרונות חשובים שאנשים המגיעים להישגים יפים עושים שימוש לפחות בחלק מהם ועליהם נדבר במאמר. אז תאחלו לנו בהצלחה ובואו נתחיל laugh

הרגלים של בעלי עסקים מצליחים

לעשות מה שאוהבים

אם יש גורם שנמצא אצל כמעט כל מי שהצליח להגיע להישגים משמעותיים זה אהבה למה שהוא עושה, או במילים אחרות תשוקה לתחום.

זה לא שאי אפשר להצליח בתחום שאין לכם חיבור עמוק אליו, אבל הסיכוי שאכן תגיעו להצלחה משמעותית צפוי להיות נמוך ביחס לעיסוק בתחום שיש לכם משיכה טבעית אליו.

טוב אנחנו מודים שלכתוב "תעשו מה שאתם אוהבים" יכול בהחלט להישמע קלישאה, אבל החיים (ואולי גם הניסיון האישי שלכם) מוכיחים שזאת לא רק קלישאה.

למה זה בעצם ככה?

ברגע שאתם אוהבים את מה שאתם עושים יש לכם מוטיבציה גבוהה שתעזור לכם לפעול בדרך נחושה יותר ומלאת אנרגיה. אתם כנראה גם תמצאו את עצמכם משקיעים יותר מהזמן שלכם וכך הסיכוי שתגיעו לתוצאות והצלחה עולה.

אהבה לתחום מסוים גם גורמת לכם להתעניין בו יותר, ללמוד אותו טוב יותר וכך להגיע לרמת התמקצעות גדולה יותר. זאת ביחס למה שהייתם צפויים להגיע אם הייתם מנסים ללמוד תחום שחשוב לכם לקדם, אבל אתם פחות אוהבים.

אהבה לתחום לא אומרת שכל הדברים שתצטרכו להתעסק בהם בתחום או בעסק הם דברים שתאהבו. בכל פרויקט ועיסוק יש דברים שכנראה תאהבו יותר ויש כאלו שפחות.

ובכלל, בעסק יש הרבה נושאים שלא קשורים לאהבה שלכם למקצוע, אלא קשורים בניהול העסק עצמו כמו שיחות עם לקוחות פוטנציאלים, ניהול הכספים וכולי.

אבל גם בדברים כאלו האהבה לתחום לא פחות חשובה, היא תעזור לכם להישאר במוטיבציה ועשייה גם כאשר ישנה התעסקות בעבודה שחורה או בדברים שפחות נחמדים לכם.
 

אמונה והתמדה

דיברנו קודם על כמה חשוב לעשות מה שאנחנו באמת אוהבים כבסיס להצלחה. אז בואו נרחיב את זה קצת יותר בעזרת ההבנה של חשיבות האמונה וההתמדה במה שאנחנו עושים.

בכל פרויקט שאנו מקימים ומנסים לקדם אנחנו צפויים להיתקל בלא מעט אתגרים שיכולים להוריד לנו את האנרגיות. זה יכול להיות אנשים שליליים, זה יכול להיות קשיים טכניים וזה יכול להיות אפילו בעיות תקציביות לקידום הפרויקט. 

לכן הדבר הראשון שיש לעשות זה להיות מודעים ולא להתרגש כשדברים כאלו יגיעו אלא ההיפך, לצפות שבמהלך הדרך יצוצו דברים שיפריעו לנו להתקדם כפי שרצינו. 

הדבר השני זה להתמקד באמונה. אתם לא סתם עושים את שאתם עושים, אתם עושים אותו כי יש לו חשיבות עבורכם מסיבות כאלו או אחרות. 

ככל שתאמינו שהפרויקט / השירות / המוצר שאתם רוצים לקדם הוא חשוב, ככה תהיו יותר מחוברים אליו ובטוחים בו וכך רעשים חיצונים פחות יזיזו אתכם מהדרך שלכם.

השלב השלישי זה להוסיף לאמונה גם את הביצוע המתמשך, או במילים אחרות פשוט להמשיך ולהתמיד.

כאשר אתם אוהבים ומאמינים במה שאתם מקדמים יש לכם בסיס טוב ועכשיו מה שנשאר לכם לעשות, זה להתמיד בזה. בכל פעם שיש איזה אתגר או רעש חיצוני שלא תורם לכם תזכרו שוב מה חשיבות הדבר שאתם מקדמים עבורכם.

נניח שרציתם לעשות שיתוף פעולה עם מישהו, קיבלתם כתף קרה? זה לא נחמד כל כך, אבל זה גם לא נורא כי תוכלו להמשיך לאדם הבא ואם צריך תדברו עם עוד עשרה אנשים, עד שמישהו מהם ידבק באמונה שיש לכם לדבר שאתם עושים.
 

שיפור אישי ומקצועי תמידי

אם אתם עושים משהו כדאי שתעשו אותו כמו שצריך, נכון?

קל להבין את זה אפילו פרקטית – כאשר תהיו טובים ומקצועיים יותר תוכלו להציע תמורה טובה יותר ללקוחות שלכם, תקבלו יותר המלצות ותוכלו לגבות סכומים גבוהים יותר.

נושא הלמידה והשיפור ברור מאליו בעסק חדש או בפיתוח לכיוון שאתם מכירים. במצב כזה אתם מניחים שיהיה לכם מה ללמוד מקצועית בכל הקשור לניהול העסק, במיוחד אם מדובר בעסק חדש.

אבל למידה לא שייכת רק לעסקים חדשים או לאנשים עם ניסיון רב. היום הרבה תחומים משתנים באופן תדיר (למשל עולם הדיגיטל) כך שכל הזמן יש חידושים וחשוב שתשארו מעודכנים.

זה רלוונטי גם במידה ואתם שייכים למקצוע שיש בו פחות שינויים אבל יש בו תחום ידע רחב, כך שיש לכם תמיד במה להעשיר את עצמכם או אפילו להיזכר בדברים ששכחתם.

ודבר אחרון, חשוב לציין ששיפור לא נוגע רק לתחום המקצועי שאתם עוסקים בו או שיפור של תהליכים בעסק, אלא נוגע לשיפור שלכם והצמיחה שלכם כאנשים. 

ככל שאתם עוסקים בשיפור עצמי ומטפחים תכונות אופי מקדמות כמו אמפתיה, שלווה וסקרנות, ההשפעה כנראה לא תעצר רק בחיים האישיים שלכם.

זה באופן טבעי משפיע לטובה על הדרך בה אתם פועלים בעסק – הדרך שבה אתם מתנהלים מול עובדים, לקוחות ושותפים ובאופן כללי יותר, שיפור חיובי בצורת העבודה שלכם. אתם יודעים, כוכבים וחדי קרן. 
 

ניהול עצמי 

בכל עסק יש מגוון משימות רחב, מהתעסקות בלב של העסק, מתן שירות, מכירת מוצר וגם כל מה שמסביב – שיווק, עובדים, ניהול פיננסי ועוד.

כל מגוון הפעילות הזאת מייצר כמות משימות משמעותית ואם לא תנהלו את עצמכם ואת המשימות כמו שצריך במגבלות הזמן שיש לכם הסיכוי שתספיקו את הדברים החשובים קטנה משמעותית.

אתם עלולים להרגיש בימים מסוימים קצת כמו סיזיפוס שהעלה שוב ושוב את הסלע להר ואז ברגע שהגיע למעלה הוא התגלגל לו חזרה למטה. 

לכן חלק חשוב מההצלחה היא לדעת לנהל ולתעדף בצורה נכונה את המשימות שלכם, להבין איזה משימות יותר חשובות ואיזה משימות פחות חשובות, ברמה הכללית והיומית.

מעבר לניהול המשימות חשוב לנהל גם את עצמכם, כלומר לדעת להישאר בפוקוס כדי שהזמן שאתם עובדים ינוצל בצורה הטובה ביותר.

זה כולל הורדת הסחות דעת כמו הודעות קופצות, אם זה התראות מאפליקציות או אפילו מיילים שאתם מתפתים לענות להם כמעט באופן מידי. אתם רוצים להימנע מקפיצה מדבר לדבר וכך לאבד ריכוז שפוגע ביעילות העבודה שלכם.

כחלק מהניהול העצמי אתם יכולים גם לבדוק ולשים לב אילו משימות מתאימות לכם ואילו אתם יכולים לתת לאחרים שאולי יעשו אותן טוב יותר גם אם זה בתשלום.

בסופו של דבר, המטרה היא לא רק שתוכלו להספיק לעשות יותר דברים באותו זמן נתון ולהרגיש גאים בעצמכם כאילו מינימום זכיתם במדליית כסף בתחרות אתלטיקה חשובה (כסף כי אתם צנועים), אלא שיהיו לכם יותר רגעים של שקט ושלווה, שיעזרו לכם לראות טוב יותר את התמונה הרחבה של הדברים שקורים בעסק שלכם ובכלל.

גיבוש רעיונות

לגבש רעיונות ולחשוב אסטרטגית

דיברנו עד עכשיו על דברים שונים כמו ניהול עצמי ושיפור מקצועי שיכולים לתרום לכם ולעסק שלכם וכך לעזור לכם להצליח. 

אבל כדי לקדם את עצמכם ואת העסק שלכם אתם זקוקים לא רק לנהל את עצמכם ואת המשימות שלכם בצורה יעילה כדי להספיק מקסימום דברים, או ללמוד דברים חדשים.

אתם צריכים פן נוסף הקשור לפיתוח תמידי של אסטרטגיות ורעיונות בעסק, שהם מהותיים לעסק שרוצה לגדול ולהיות משמעותי ובתחומים תחרותיים, אפילו בשביל להמשיך להתקיים ולהיות רווחי.

אפשר לחלק את זה לשני חלקים הקשורים זה בזה:

חשיבה אסטרטגית, כלומר מחשבה על הדברים הקיימים בעסק ואיך לשפר אותם כדי להפוך את המוצרים והשירותים שלכם לטובים יותר. זו יכולה להיות גם חשיבה על שיפור תהליכים משמעותיים בעסק כמו שיווק ומכירות.

הדבר השני הוא פיתוח רעיונות, השוק וגם אתם כל הזמן משתנים וכדי לגדול בעסק או פשוט כדי לאתגר את עצמכם, תמצאו את עצמכם נהנים לפתח מוצרים ושירותים חדשים.

כדי לבצע חשיבה אסטרטגית ופיתוח רעיונות בעסק, חשוב אחת לכמה זמן לעשות הפסקה ברצף העבודה על הדברים שלכם, לקחת לעצמכם כמה שעות או אפילו יום של שקט כדי לחשוב איך אתם יכולים לפתח את העסק.

זמן פנוי לחשיבה כזאת יכול להוביל אתכם להחלטות חשובות, כמו להחליט לגייס עובדים לעסק כדי להגדיל את היכולת שלכם לעבוד עם עוד לקוחות. 

אפשרות אחרת היא שאולי תגיעו למסקנות בנוגע לאיזה שירותים יותר רווחים ומתאימים למיקוד של העסק שלכם ואיזה פחות וכך תוכלו לעשות שינויים שיובילו ליותר מיקוד, פוטנציאל לרווח וגם הנאה.

יכול להיות שתתמקדו בכלל בחשיבה על כיוונים חדשים לפיתוח העסק כמו שיתופי פעולה, פנייה לקהלים חדשים או פיתוח מוצרים חדשים. 

כשאתם מבינים את חשיבות הפיתוח האסטרטגי בעסק אתם תדעו לתת לזה מקום ביומן שלכם כדי לבצע זאת באופן קבוע. רק אל תגידו לנו שאין לכם יומן wink
 

להתמקד באחרים ולא בעצמך

הרבה אנשים שרוצים להצליח מאוד ממוקדים בעצמם. הם חושבים על איך החיים שלהם יהיו כאשר הם יגיעו לאיזו נקודה מסוימת של הצלחה, פרסום וכולי. 

העניין שהצלחה אמיתית לא קשורה להשגת משהו רק כדי להרגיש טוב עם עצמכם. אתם בטח מכירים כמה אנשים שהגיעו להישגים יפים אבל הרגישו די אומללים וממש לא מאושרים.

הזכרנו את האהבה והאמונה לתחום שאתם עוסקים בו כמנועים פנימיים של מוטיבציה להתקדמות והצלחה. יש עוד גורם פנימי חשוב והוא משמעות מתוך עזרה לזולת.

מיקוד בשירות וסיוע לאנשים אחרים הוא דבר שנותן הרבה משמעות ובעצם מהווה בסיס נוסף להצלחה אמיתית, כזאת שתמלא אתכם לאורך זמן ארוך יותר.

כשאנחנו כותבים "עזרה לזולת" אתם אולי חושבים שאנחנו מתכוונים להתנדבות מסוג כלשהי. אין ספק שהתנדבות היא דבר חשוב, אבל שירות וסיוע לזולת יכול להגיע בעוד צורות וכשאתם בעלי עסקים יש לכם את היכולת להעניק לאנשים באמצעות העסק שלכם.

כאשר אתם ממוקדים במתן עזרה ללקוחות שלכם, אתם לא רק מאפשרים לעצמכם להרוויח יותר ולהצליח מקצועית, אתם גם מקבלים יותר משמעות מעצם זה שהצלחתם לעזור ולשפר משהו בחיים של אחרים.

מעבר לתחושה טובה, זה גם הופך אתכם לבעלי עסק שמתמקדים בשירות טוב יותר מה שמעלה את הסיכוי שתראו שיפור בשביעות רצון הלקוחות ובהתאם השפעה חיובית על המכירות וההכנסות. 
 

אז איך מצליחים?

כמו שראינו במאמר, יש הרבה מרכיבים להצלחה ולמעשה אין מתכון אחד שמתאים לכולם. אנשים שמצליחים בתחום שלהם יכולים להתנהל בצורה שונה אחד מהשני ועדיין להגיע להישגים יפים. 

בכל זאת בחרנו להביא כמה הרגלים בולטים החוזרים על עצמם אצל אנשים שמצליחים להגיע להישגים משמעותיים.

החדשות הטובות שרוב הגורמים הם בעצם גורמים פנימיים, כמו אהבה לתחום, ניהול עצמי ושיפור תמידי. מדובר בדברים שתלויים רק בכם וכך אתם לא צריכים לתלות את ההצלחה שלכם בגורמים חיצוניים.

גם כאשר יש הסתכלות החוצה, כמו במקרה של התמקדות בתועלת שאתם יכולים לתת לאחרים, מדובר בעצם במציאת משמעות למה שאתם עושים כך שגם פה יש אלמנט פנימי.

אם תטמיעו בחיים שלכם ובהתנהלות בעסק את הדברים שדיברנו עליהם, אתם תעלו את הסיכוי שלכם להצליח יותר בדברים שחשובים לכם.
אז… שיהיה בהצלחה (כן כן לא התאפקנו).

דילוג לתוכן