שיווק שותפים זו אחת הדרכים ליצירת הכנסה באינטרנט שתפסה תאוצה בשנים האחרונות והופכת מוכרת יותר ויותר בישראל. 

עם זאת, הרבה משווקים שותפים, במיוחד כאלו עם פחות ניסיון בתחום האינטרנט, גילו כי שיווק שותפים דורש ידע מסוים על מנת להגיע לתוצאות.

במאמר זה אמנם לא נעבור על כל התהליך מהרגע הראשון ועד התוצאות אך נציג בפניכם מספר ערוצי שיווק ודרכים לבצע שיווק שותפים יעיל.

אך לפני שנעשה זאת, בואו נקח רגע צעד אחד אחורה ונתחיל בכמה מילים על מה זה בכלל שיווק שותפים לחדשים והמתחילים שבינינו.
 

שיווק שותפים באיזי - תמונה ראשית


מה היא תוכנית שותפים

תוכניות שותפים הן למעשה תוכניות תגמול אשר חברות בונות על מנת לגייס ולתגמל אנשים שעוזרים להן בשיווק המוצרים שלהם.

אותם אנשים שעוזרים בשיווק נקראים משווקים שותפים (באנגלית affiliate marketers), שהם בעצם משווקים חיצוניים שלא מועסקים ישירות על ידי החברה.

תוכניות השותפים נפוצות מאוד במוצרים אינטרנטים, משום שקל יחסית לעקוב מהיכן הגיעו הלקוחות הפוטנציאלים וכך לנהל ניטור ותגמול מדויק לכל שותף.

לכל תוכנית שותפים צורת תגמול שונה, חלקן מתגמלות באופן קבוע כאחוז ממחיר המוצר בעוד אחרות משלמות תשלום חד פעמי.

יש חברות המתגמלות את המשווקים השותפים רק על לקוחות משלמים ויש המתגמלות אפילו רק על נרשמים, מה שמעלה את פוטנציאל ההכנסה של השותפים (זה אגב המודל של תוכנית השותפים שלנו).

היתרון של תוכניות שותפים הוא בכך שאתם למעשה משווקים מוצר בלי מחויבות לכל המסביב: פיתוח המוצר, שירות לקוחות, רגולציה וכל מה שקשור בניהול אותו העסק. בקיצור בלי הכאב ראש.

כך שלמעשה מדובר בתגמול על עבודה שאתם עושים "מאחורי הקלעים" או במקרה הזה מאחורי המקלדת.

נשמע טוב מידי?

 נכון, בפועל זה קצת יותר מורכב מזה.

אומנם לשיווק שותפים יכול להיות פוטנציאל מאוד טוב לרווח אך עם זאת, בניגוד להבטחות ו"מכירת חלומות" שרבים המלמדים את התחום מנסים ליצור – יש צורך בידע, ניסיון והתמדה כדי לראות תוצאות יפות.

בקיצור, לא מדובר ברבע שעה עבודה ביום שתכניס לכם עשרות אלפי שקלים בחודש בתוך כמה שבועות.

מה כן ריאלי?

אם תבחרו תוכנית שותפים המתגמלת בצורה יפה, תתנסו באמצעי שיווק שונים ותשפרו כל הזמן את הדרך בה אתם פונים לקהל הרלוונטי – יש סיכוי טוב שתוכנית השותפים תכניס לכם כסף באופן קבוע.  

עד כאן על מה זה שיווק שותפים, עכשיו הגיע הזמן שנדבר על התכלס, איך עושים את זה! 


ערוצי שיווק המתאימים לשיווק שותפים

בעולם האינטרנטי של היום, יש מגוון דרכים וערוצים בהם ניתן לשווק את המוצר של תוכנית השותפים בה אתם חברים.

לערוצים שאתם בוחרים בהם יש חשיבות רבה, כיוון שלכל סוג מוצר ישנו ערוץ שיווק ייעודי ויעיל. 

כמו כן, חשוב למצוא את החוזקה האישית וללמוד להיעזר בה: יש אנשים הטובים יותר בכתיבה, יש אנשים שיותר טובים בפנייה אישית ויש אנשים הטובים בדיבור מול מצלמה.  


המסר הנכון

רגע לפני שנציג את ערוצי השיווק המתאימים לקידום מוצרי שותפים, כדאי לשים רגע דגש על המסר שאותו אנחנו רוצים להעביר.

לא משנה באיזו דרך תבחרו לפרסם את המוצר או באיזה מוצר מדובר, כדי לשווק בצורה יעילה כדאי להבין מה באמת מעניין את הלקוחות.

באופן כללי עדיף להתמקד ביתרונות של המוצר הנוגעים לתועלת שהלקוחות יקבלו ממנו ולא התמקדות כללית ביתרונות המערכת (פיצ'ר מעניין! את מי?).

לדוגמה, במקום לרשום "יש לאיזיקאונט הרבה תוכניות סליקת אשראי מעולות" אפשר לכתוב "באיזיקאונט תוכלו לבחור את תוכנית הסליקה הכי משתלמת ביחס להיקף הפעילות שלכם"

זאת מתוך הנחה שהלקוחות מחפשים פתרון לאתגרים שיש להם ולא מחפשים  להתלהב ממוצר כלשהו סתם כך.

אז אחרי שהבנו את הנושא הזה נעבור לערוצי השיווק השונים:
 

ערוצי שיווק לתוכניות שותפים


שיווק באמצעות וידאו

אחד מערוצי השיווק שגדלו ביותר בשנים האחרונות הוא שיווק באמצעות סרטונים

יש כמה סיבות לגידול בכמות הסרטונים שאנו רואים ברשת, בין אם זה כערוץ להפצת סרטוני חתולים או כערוץ לפרסום מוצרים ושירותים.

הסיבה הראשונה היא שיש היום יותר מקומות לפרסם את הסרטונים כש- YouTube ו-Facebook הן האפשרויות הנפוצות ביותר שאתם גם בטח מכירים.

כמו כן , היום קל יותר לצלם וידאו באיכות טובה יחסית. אם בעבר היה צורך במצלמות יקרות, היום ניתן לצלם סרטונים באיכות טובה למדי גם בעזרת הסמארטפונים שכל אחד מאיתנו מחזיק.

מעבר לכך שמדובר בכלי נגיש יותר לצילום, הסמארטפון מאפשר גם שיתוף מהיר יותר של התכנים, בלי צורך להעלות אותם למחשב, כמו במקרה של שימוש במצלמה חיצונית.

ישנם שני סוגי סרטונים עיקריים שכדאי לעשות כאשר רוצים להתמקד בשיווק:
הסוג הראשון, סרטוני תדמית של המוצר או מישהו שמדבר עליו (כנראה שאתם!).

האפשרות השניה היא הקלטת מסך, למשל, אם תרצו להציג מערכת אינטרנטית טובה (בלי להזכיר שמות ;) ) תוכלו בעזרת תוכנה להקלטת מסך להציג את היתרונות והתועלות של המערכת.  

דגשים:

  • תהיו ממוקדים, ברוב המקרים סרטונים קצרים של דקות בודדות עדיפים על סרטונים ארוכים. אם אתם עושים הקלטת מסך הסקירה יכולה להיות קצת יותר מקיפה, אם כי גם במידה.
     
  • צלמו בתנאי צילום טובים – למשל תוודאו שהתאורה עליכם ולא מאחוריכם.
     
  • איכות שמע – אומנם איכות צילום זה דבר חשוב, אבל גם צילום טוב עם רעשי רקע וסאונד לא איכותי יגרמו לצופים לעזוב את הסרטון מהר יותר. צלמו בסביבה שקטה והוסיפו מיקרופון במידת האפשר.
     
  • אם בפעמים הראשונות זה לא הולך טוב נסו שוב, עם הזמן תלמדו ותשתפרו.


קידום בעזרת כתיבת תוכן

דרך חשובה נוספת לשיווק שותפים היא בעזרת תוכן כתוב. אם יש לכם אתר או בלוג, זו יכולה להיות דרך יעילה לקידום המוצר.

בבלוג תוכלו לעשות סקירה של המוצר אותו אתם מקדמים וגם פה כדאי לתת דגש על התועלות שהלקוחות יכולים לקבל מהמוצר ולא להתמקד רק בתכונות שלו.

מומלץ גם להוסיף דברים שיהפכו את הסקירה שלכם ליותר מעניינת, למשל, להוסיף תמונות של המוצר שעוזרות להכיר אותו ולהבין כיצד הוא עובד.

אם אתם מכירים את המוצר מנסיון אישי ולמעשה עושים בו שימוש בעצמכם זה ממש מעולה! תוכלו לתאר בסקירה שלכם איך המוצר עוזר לכם ולמה אתם כ"כ אוהבים אותו.

אגב סקירה יכולה להיות גם מאוזנת, אם יש משהו קטן שאתם פחות אוהבים, כזה שבסה"כ לא משפיע באמת על החוויה הכוללת מהמוצר, אין בעיה לציין זאת..

סקירות שמצויינות בהן גם מגבלה או מינוס קטן הן יותר אותנטיות ולפעמים נתפסות כיותר אמינות. מצד שני, אל תמציאו סתם מינוסים, תשארו נאמנים למציאות :)

דגשים:

  • ככל שהסקירה תהיה יותר ממוקדת ומקיפה היא תועיל יותר לקוראים וכך יהיה קל יותר לקדם אותה במנועי החיפוש.
     
  • כמו כל תוכן שרוצים לקדם בצורה אורגנית, חשוב לשים לב שהביטויים הרלוונטים למוצר מופיעים בכותרות ובתוכן המאמר כדי שגוגל ידע לזהות את הנושא העיקרי.


קידום בפייסבוק

פייסבוק מכירים? איזו רשת חברתית ממש גדולה שמסתובבת לה שם בחוץ.

רוב הסיכויים שאתם כבר בפייסבוק, כך שנותר רק לחדד לכם כיצד אתם יכולים להשתמש בפייסבוק כערוץ נוסף לשווק את מוצר השותפים שלכם.

בפייסבוק תוכלו לקדם מוצרים בכמה דרכים שונות:
 

פרופיל פרטי ועמוד עסקי

הדרך הכי פשוטה וישירה לקידום משהו בפייסבוק היא בעזרת העלאת תכנים בפרופיל הפרטי ובעמוד העסקי במידה ויש לכם.

אתם יכולים לכתוב פוסט מעניין, אתם יכולים גם לצלם וידאו שלכם או אפילו לעשות שידור וידאו לייב, שהפך להיות נפוץ לאחרונה.

כמובן שאתם יכולים גם לנצל חומרים קודמים שיצרתם בפלטפורמות אחרות וככה גם לחסוך זמן וגם להשיג חשיפה לאנשים חדשים שאולי לא ראו את התוכן שלכם בעבר.

זה כולל כמובן את הסרטונים והתוכן הכתוב שהזכרנו קודם, שאת שניהם תוכלו לשתף בפייסבוק. 
 

קידום בקבוצות בפייסבוק

קבוצות בפייסבוק הפכו לזירת דיונים מאוד פעילה בשנים האחרונות, ניתן למצוא קבוצות כמעט בכל נושא שתחשבו עליו.

אז כדי לקדם משהו, שווה למצוא קבוצה העוסקת בנושא, למשל אם מדובר במוצר שרלוונטי למוזיקאים חפשו קבוצות כאלו.

חשוב! בהרבה קבוצות פעילות יש כללים ברורים של השתתפות כדי לשמור על תרבות דיון ועניין לחברי הקבוצה. לכן, קראו אותם לפני שאתם מתחילים להציף את הקבוצה בפוסטים.

אם במקרה הקבוצה קשורה לתחום העניין שלכם, תוכלו להיות משתתפים פעילים וכאשר תזהו את ההזדמנות תוכלו להציג את המוצר אותו אתם מקדמים בצורה טבעית ולא פרסומית מידי.
 

פרסום בפייסבוק

פייסבוק היא מערכת פרסום מתקדמת שכמעט כל עסק שעושה פרסום באינטרנט נעזר בה.
גם בשיווק שותפים אפשר להיעזר בפרסום בפייסבוק על מנת לקדם את המוצר שאתם משווקים. 

תצטרכו להקים דף עסקי בפייסבוק שדרכו תוכלו לגשת למערכת הפרסום, כדאי לכם לפתוח אחד אפילו רק בשביל זה.

במערכת הפרסום תוכלו להקים מודעות מסוגים שונים. ישנם הרבה סוגי מודעות אך בגלל מגבלות מקום ומיקוד לא נפרט אותן כאן.

כן נציין שמודעות נפוצות מופיעות למשתמשים בעדכונים השוטפים (News Feed) ולרוב יפנו לאתר או לעמוד נחיתה יעודי (נזכיר מה זה עמוד נחיתה בסעיף הבא).

חשוב לבדוק שהחברה של המוצר שאותו אתם מקדמים מאפשרת למשווקים השותפים לעשות פרסום ממומן למוצר.

דגשים:

  • שימו לב שהתוכן שלכם לא "פרסומי מידי" (אלא אם כן יצרתם מודעה). אנשים אוהבים לקרוא בזמן הפנוי שלהם דברים מעניינים, לא לשמוע נאומי מכירה (זה לא תחביב נפוץ).
     
  • תמונות וסרטונים מוסיפים עניין ומבליטים את הפוסטים שלכם, כך תקבלו יותר תשומת לב וחשיפה.
     
  • נסו לייצר תוכן שגורם לאנשים להגיב, למשל שאלה או שיתוף אישי שלכם שקשור למוצר.
     
  • אם החברה מאפשרת והחלטתם להריץ פרסום ממומן למוצר, עשו ניסוי על סכומים קטנים כדי לוודא שזה אכן משתלם לכם.
     

פרסום בגוגל ודפי נחיתה בתוכניות שותפים


פרסום בגוגל ודפי נחיתה

כפי שאולי אתם כבר יודעים, גוגל הוא לא רק מנוע לחיפוש מתכוני דג לשבת, הוא גם מערכת שמאפשרת לפרסם במנוע החיפוש. 

אם תנסו לעשות חיפוש בגוגל לביטוי כלשהו, כמעט תמיד תראו שהתוצאות העליונות ביותר הן למעשה מודעות בתשלום שאנשים יוצרים (בהנחה שאין לכם כמובן תוסף חוסם פרסומות בדפדפן).

המודעות האלו נועדו למשוך תשומת לב ולגרום לגולשים להגיע למקום שבו מפרסמים מקדמים את המוצר או השירות, למשל לאתר או דף נחיתה.

יצירת המודעה היא לפי מילות מפתח, כך שהמודעה קופצת ברגע שגולשים חיפשו את הביטויים שקישרתם למודעה שיצרתם.

התשלום על המודעה הוא לפי כמות הלחיצות שבוצעו על המודעה, כך שאתם משלמים רק אם אנשים אכן נכנסו דרך המודעה שלכם.

העלות לכל לחיצה משתנה בהתאם לתחרות באותו התחום ויכולה לנוע מעשרות אגורות ללחיצה בתחום עם תחרות נמוכה עד עשרות שקלים בתחומים תחרותיים במיוחד.

הזכרנו כבר פעמיים דף נחיתה, אז  כדאי להגיד שדף נחיתה הוא בעצם עמוד אינטרנטי בפני עצמו (שהוא לא חלק אינטגרלי מאתר).

דף  שמאפשר לכם להציג בו מוצר או שירות ספציפי וממוקד וככה להעלות את הסיכוי שאנשים יבצעו את הפעולה שתרצו, רישום או קנייה במקרה הזה.

לא צריך ידע טכני רב כדי להקים דף נחיתה, אפשר להקים דף כזה בתוך זמן קצר יחסית בעזרת מערכות שונות, למשל מערכת Smoove (שאגב אנחנו מתממשקים גם אליה).

דגשים:

  • רשמו טקסט שמניע לפעולה ויגרום לאנשים להיכנס למודעה שלכם, אפשר למשל לציין תועלת או הטבה שמקבלים.
     
  • מומלץ ליצור כמה מודעות על אותן מילות מפתח כדי לבחון איזה מודעות עובדות לכם בצורה הטובה ביותר.
     
  • בתחומים תחרותיים עלות הפרסום בגוגל יכולה להיות גבוהה ולא משתלמת, אז שימו לב שזה רלוונטי למוצר שאתם מקדמים.

 

דיוור לרשימות תפוצה

דיוור לרשימות תפוצה היא דרך שיווקית דיגיטלית ותיקה יחסית.

דרך השיווק הזאת מתבססת על שליחת מייל זהה לקבוצה גדולה של נמענים בבת אחת, לרוב מעשרות עד עשרות אלפים. זה נעשה כמעט תמיד דרך מערכות המתמחות בנושא.

היתרון בדיוור לרשימת תפוצה הוא בכך שהעלות באופן יחסי לפרסום ממומן זולה, בהנחה שיש לכם כבר רשימת תפוצה קיימת.

כמו כן זה ערוץ שיווקי מהיר, כל המיילים נשלחים באותו הזמן כך שכל הלקוחות נחשפים אליהם בטווח קצר של שעות עד ימים.

עם זאת, במידה ואתם רק בתחילת הדרך קחו בחשבון שלבנות רשימת תפוצה זה דבר שלוקח זמן משום שיש להניע מספיק אנשים שיסכימו להירשם מרצונם לרשימה שלכם.

דגשים:

  • כמו בכל סוג פרסום יש להתמקד בתועלות לצרכן.
     
  • ניתן לשלב את ההצעה למוצר השותפים בין המיילים האחרים. מילים של מכירה בלבד לא יעילים לאורך זמן. 
     
  • יש לדוור אך ורק לאנשים שנרשמו לרשימה שלכם מרצונם. חוץ מהעובדה שזו החובה החוקית, זה גם יותר אפקטיבי.


שיווק שותפים כשירות משלים

עד כה כל הדרכים שהזכרנו לבצע שיווק שותפים היו דרכים אינטרנטיות. 

אבל יש עוד דרך טובה לצרף לקוחות למוצר שאתם משווקים בדרך מאוד אפקטיבית, כזאת שאינה אינטרנטית.

אנחנו מדברים על שיווק מוצר ללקוחות הקיימים שלכם כמוצר משלים למוצר או השירות העיקרי שהם קונים ממכם.

למשל אם אתם עוסקים בבניית חנויות אינטרנטיות, אתם תזדקקו ברוב המקרים לחבר את הלקוחות שלכם למערכת חשבוניות וסליקה.

במקרה כזה יהיה מאוד מועיל גם לכם וגם ללקוחות שלכם להמליץ על מערכת סליקה וחשבוניות טובה שאתם בתור בוני אתרים מכירים וסומכים עליה כמתאימה לחנות אינטרנטית (מעניין איזו...).

זה יכול לעבוד מצוין גם אם אתם עוסקים בהנהלת חשבונות. תוכלו להמליץ ללקוחות על מערכת טובה להוצאת חשבוניות, כזאת שאתם מכירים וגם תוכלו להיכנס לבדוק דוחות עבורם.

דגשים:

  • בחרו מוצר שרלוונטי לחלק גדול מהלקוחות שמגיעים אליכם כדי שהוא יהווה מוצר משלים נפוץ למוצר העיקר שלכם ויאפשר לכם תוספת קבועה להכנסה.
     
  • בגלל שמדובר בלקוחות שלכם, חשוב במיוחד לבחור במוצר שאתם באמת מאמינים בו, כזה שהייתם ממליצים עליו גם אם לא הייתם משווקים שותפים.
     

סיכום תכנית שותפים באיזי


אז באיזה ערוץ שיווק תבחרו?

אחרי שבחרתם תוכנית שותפים טובה, מה שנשאר לכם זה לקדם את מוצר השותפים ולהתחיל להיות מתוגמלים עבורו.

ראינו שיש הרבה דרכים לשווק היום מוצרים ברחבי האינטרנט, מיצירת תוכן כמו סרטונים ופוסטים עד קידום ממומן בגוגל ופייסבוק.

הדרך הכי טובה לראות מה עובד לכם טוב זה להתנסות. לראות איזו דרך שיווקית גם זורמת לכם בקלות וגם מביאה תוצאות.

למעשה לא תמיד צריך לבחור דרך אחת, ההיפך, אחת הדרכים היעילות לשווק באינטרנט היא בעזרת שילוב של מספר ערוצי שיווק.

כך אתם גם מגדילים את החשיפה לקהל גדול יותר של אנשים, וגם לעיתים חושפים את אותם אנשים לתוכן דומה יותר מפעם אחת, מה שמחזק את המסר אותו תרצו להעביר.

אפשר לעשות את זה בעזרת שיתוף תוכן שיצרנו במספר פלטפורמות שונות על מנת להשיג חשיפה מקסימלית לתוכן, אפשרות שהזכרנו במאמר.

ועוד משהו קטן לסיום, להפוך למשווקים שותפים מוצלחים זה דבר שלוקח זמן הכולל ניסוי וטעייה תוך בדיקה של ערוצי שיווק שונים עד להשגת התוצאות.

חוץ מהמטרה של הצלחה בהבאת נרשמים וקונים (וכתוצאה מכך קבלת עמלות שותפים) יש עוד משהו שקורה בדרך.

מהתהליך אתם לומדים הרבה על שיווק באינטרנט וצוברים ניסיון שתוכלו בעתיד ליישם למוצרים ושירותים אחרים, לכו תדעו אולי אפילו שלכם.