פתיחת חנות בפייסבוק: כל היתרונות החשובים ואיך לפתוח אחת בתוך פחות משעה

הרבה עסקים רוצים למכור מוצרים בצורה מקוונת, על מנת להגיע לקהלים חדשים ולהגדיל את כמות המכירות בעסק.

מכירת מוצרים בצורה מקוונת היא דרך נוחה למכור מוצרים, משום שהיא מאפשרת מכירה בכל שעה גם בזמנים שאתם לא זמינים מסיבות שונות – בין אם אתם עובדים, נמצאים בפגישה או חוטפים איזה שנ"צ סודי.

דרך אחת למכור מוצרים באינטרנט היא בעזרת הקמת חנות אינטרנטית וחיבורה לסליקת אשראי (אם אתם סקרנים כתבנו על זה לא מזמן מאמר).

זאת דרך טובה מאוד למכור מגוון גדול של מוצרים ויכולה להוות מקבילה וירטואלית של חנות רגילה. עם זאת הקמה של חנות מסוג זה, דורשת השקעה של זמן וכספים ולכן פחות מתאימה לעסקים מסוימים.

הדרך שאנחנו רוצים להציג היום היא הקמת חנות אינטרנטית בפייסבוק בתוך הדף העסקי של העסק, וחיבור החנות לדפי תשלום שאנחנו מספקים.

זאת דרך שמתאימה לעסקים שרוצים להציג ולמכור מוצרים ברשת, אבל אין להם כרגע אתר עם חנות אינטרנטית ובשלב הנוכחי הם עדיין לא בשלים להשקיע בהקמת חנות כזאת.

אבל לא רק לחנויות חדשות זה יכול להתאים, גם אם יש לכם חנות מקוונת קיימת, תוכלו להשתמש בחנות בדף הפייסבוק כערוץ נוסף לשיווק המוצרים הקיימים.

בעוד כמה רגעים נעבור על היתרונות של הקמת חנות בפייסבוק, נראה דוגמה בפועל להקמת חנות ואפילו נבין את הדרך שבה עובר הגולש בקניית מוצר.

חנות בפייסבוק בתוך פחות משעה

יתרונות בהקמת חנות בפייסבוק

אז הזכרנו למעלה שפתיחת חנות בפייסבוק היא דרך טובה להקמת חנות מקוונת למוצרים שלכם, אבל למה בעצם?
ריכזנו כמה יתרונות בולטים:

מהירות וקלות

בניית חנות בפייסבוק הרבה יותר פשוטה לעומת בניית חנות אינטרנטית על מערכת חיצונית לבניית אתרים, מכמה סיבות.

רובנו כבר משתמשים בפייסבוק ולעסקים רבים יש גם דף לעסק בפייסבוק, כך שרוב הסיכויים שהמערכת (פייסבוק) כבר מוכרת לכם – אין צורך להירשם ולהכיר מערכת חדשה מאפס.

בנוסף האפשרות להקמת חנות אינטרנטית בתוך העמוד העסקי בנויה מראש לאנשים ללא ידע טכני והיא ממש פשוטה ביחס לכל אפשרות אחרת שכנראה תוכלו למצוא.

עלות  = 0

הכותרת מכילה כבר משוואה מאוד פשוטה ומסכמת, אבל נפרט בכל זאת:
הקמת חנות אינטרנטית רגילה כוללת תשלום לבונה אתרים, חברת אחסון ודאגה לתחזוקה שוטפת של האתר.

בהקמת חנות בפייסבוק כל זה בעצם לא קיים – לחנות עצמה שפותחים בתוך הדף העסקי אין שום עלות. האחסון כמו כל דף פייסבוק עסקי הוא בחינם על פלטפורמה מאובטחת ויציבה.

בנוסף כמו שהזכרנו, מדובר במערכת מאוד פשוטה שבנויה לשימוש עצמי, כך שרוב בעלי העסקים יכולים להקים בעצמם את החנות, דבר שגם יכול לקצר זמנים וכמובן לחסוך בעלויות בנייה ותחזוקה.

מערכת שבנויה לקידום עסקים

אנחנו מניחים שאתם כבר יודעים שבפייסבוק ניתן לעשות קידום לעסק שלכם. 

אחד מסוגי הפרסום שניתן לעשות הוא בעזרת קידום ממומן למוצרים שלכם (ואפשר גם קידום אורגני), כדי להשיג חשיפה לקהל רלוונטי, כזה שבאמת יתעניין במוצרים שלכם (מה שיחסוך לכם מיילים בסגנון:"היי אדנן ראג'ה, אנחנו לא עושים משלוחים לפקיסטן כרגע, עימך הסליחה"). 

למעשה בהקמת חנות בפייסבוק, החנות שלכם נמצאת על אחת הפלטפורמות המובילות בעולם לפרסום לעסקים קטנים, מה שיקל עליכם לקדם אותה. 

תמיכה בחנות אינטרנטית הקיימת שלכם

יש לכם כבר אתר עם חנות אינטרנטית במערכות כמו ווקומרס או שופיפיי? אז יש לנו חדשות טובות בשבילכם. 

פייסבוק מאפשרת לעשות אינטגרציה בין האתר שלכם לחנות בפייסבוק כך שהמוצרים שמופיעים באתר שלכם, יופיעו גם בחנות הפייסבוק שאתם מפעילים.

ככה אתם מוסיפים עוד ערוץ שיווקי ואפשרות חשיפה נוספת לאותם מוצרים בלי להוסיף עלויות על שימוש במערכת נוספת.

הדגמה של פתיחת חנות בפייסבוק

אחרי שנתנו קצת רקע כללי על היתרונות בהקמת חנות בפייסבוק, נראה דוגמה להקמה זריזה של חנות למכירת עציצים על גבי המערכת.

לא נערוך פה הצגה מקיפה של כל השלבים להקמת חנות, אלא הצגה כללית שתיתן לכם מושג כמה זה פשוט להקים חנות בפייסבוק בתוך זמן קצר.

נראה גם איך אפשר להוסיף בקלות סליקת אשראי ושליחת חשבונית אוטומטית כאשר אתם עושים שימוש במערכת מתאימה (רמז קל, זה איזי …). 

שלב מקדים

לפני שאנחנו פותחים חנות אנחנו צריכים שיהיה לעסק שלנו דף עסקי בפייסבוק. אם אין לכם כבר דף כזה תוכלו לפתוח אחד בתוך זמן קצר בקישור הזה.

אם יש לכם כבר דף עסקי חסכתם זמן, מה שנשאר לכם להוסיף זה לשונית של חנות שנקראת בגרסה העברית "'קנה" (באנגלית Shop) לדף שלכם.

בעמוד הראשי של דף הפייסבוק שאנחנו מנהלים נלחץ על "הגדרות" בסרגל העליון ובדף שנפתח נבחר ב-"עריכת דף" שמופיעה בתפריט הצדדי.

אם בעמוד שנפתח לא מופיעה לשונית מסוג "קנה" נלחץ בתחתית המסך על "הוסף לשונית" ושם בחרו בלשונית "קנה" (שימו לב שהשלבים מעודכנים לשנת 2018, פייסבוק מידי פעם משנים את הממשק).

אגב, מומלץ גם לגרור את הלשונית "קנה" ולהציב אותה כאחת הלשוניות הראשונות וכך היא תהיה במקום בולט יותר בתפריט הדף.

אם במקרה ואין לכם אפשרות להוסיף את לשונית "קנה", אז כדאי לחזור לעמוד הקודם ולוודא שהתבנית המוגדרת היא באחת מהתבניות שתומכות בכפתור קנה כמו התבניות: "קניות", "עסקים", "אתרים".

הוספת מוצרים 

לאחר שהגדרנו חנות בדף שלנו נחזור לעמוד הראשי של הדף, ובתפריט ההצדדי הראשי (זה שגם הגולשים רואים) נראה את לשונית "קנה" שנוספה לדף. 

נלחץ על הלשונית החדשה ונכנס לחנות שלנו. החנות תהיה ריקה ויהיה לנו כפתור הוספת מוצר. נלחץ עליו ונקבל את החלון הבא:

הוספת מוצר בחנות פייסבוק

לכל מוצר נוכל להוסיף שם, מחיר, תיאור וקישור לתשלום (במידה ויש): 

"שם" ו-"תיאור המוצר" – אילו שדות די ברורים, כתבו את שם המוצר ותיאור ממוקד כולל המאפיינים העיקריים שלו. ניתן להוסיף פרטים רלוונטיים נוספים אם יש, כגון דרכי אספקה.

"מחיר" – כשפותחים חנות פייסבוק תשאלו באיזה מטבע אתם רוצים למכור אנחנו בחרנו בשקלים וכך מופיע המחיר.

"כתובת URL של התשלום" – הגדרה נוספת שתשאלו בפתיחת החנות, היא איזו פעולה תרצו שתקרה ברגע שלקוח ילחץ על קניית המוצר. האופציות הן שליחת הודעה או תשלום (שימו לב להגדרת דף הפייסבוק שלכם שהוא אכן עסקי, אם לא אז לא תהיה לכם אפשרות הוספת כתובת URL לתשלום).

לא מדובר רק בהבדל טכני, אלא בהבדל משמעותי מבחינה מכירתית. שליחת הודעה היא הבעת התעניינות, תשלום לעומת זאת הוא סגירת עסקה.

בחנות שיצרנו בחרנו מוקדם יותר בהעברה לאתר לתשלום, וכמו שאפשר לראות בתמונה למעלה, מופיעה לנו אפשרות להוסיף את הכתובת של דף התשלום שיצרנו במערכת EZcount למוצר הספציפי.

אגב הלקוחות לא רואים את הכתובת הארוכה שהזנו, בדוגמה בהמשך תראו שמה שהם רואים הוא כפתור אלגנטי שמפנה לדף התשלום עצמו.

לאחר שהלקוחות לוחצים על כפתור הם יועברו לדף התשלום, שם יוכלו לראות על איזה מוצר הם משלמים, וכל מה שישאר להם יהיה להזין פרטים ולבצע תשלום.

את דף התשלום ניתן להכין במערכת EZcount בקלות, אם טרם יצא לכם לבנות דף תשלום תוכלו להיעזר במדריך שיצרנו. למי שלא מכיר אפשר לציין שמדובר בתהליך פשוט, והעלות מאוד אטרקטיבית לעומת אופציות אחרות בשוק.

לאחר שסיימנו להזין את כל הפרטים, נאשר. בתוך כמה רגעים קצרים המוצר יעלה לאוויר וכבר יהיה ניתן לרכוש אותו. 

בדרך דומה אפשר להעלות מוצרים נוספים לחנות שיצרנו. קל נכון?

הנחיות לתמונות ומידע על מוצרים

יש לפייסבוק כמה הנחיות והמלצות לסוג התמונות ותיאורי המוצר, על מנת ליצור הצגה אסתטית וברורה של המוצרים בחנות. הנה כמה נקודות (את הפירוט המלא ניתן לראות כאן)

המלצות והנחיות לתמונות המוצרים:

  • התמונה תהיה של המוצר עצמו ולא אלמנט גרפי כמו איור או סמל.
  • תמונות יהיו בפורמט ריבועי ובגודל של 1024 על 1024 פיקסלים לפחות.
  • המוצר יצולם על רקע לבן ובתקריב (כלומר יתפוס את רוב התמונה).
  • יש להימנע מלהוסיף טקסטים וכיתובים שונים (כמו "מבצע!") על גבי התמונה עצמה.

המלצות והנחיות לדרך תיאור המוצר:

  • לספק פרטים קצרים וממוקדים שמדגישים את המאפיינים הייחודים של המוצר.
  • לשמור על שפה תקינה וברורה.
  • לא להכניס טלפונים או כתובות מייל. 

תהליך הקנייה בחנות בפייסבוק

אז ראינו איך פותחים את החנות בפייסבוק וכיצד מוסיפים מוצרים (מהממים כן?). מעולה, עכשיו בעצם נרצה שהלקוחות יבצעו קנייה כדי שהחנות שלנו לא תהיה כמו גלרייה במרתף נטוש בעיירה נידחת, כזאת שאפילו ווייז לא מכיר.

הרעיון שהתהליך יהיה מהיר ופשוט. מהרגע שהלקוח יראה את המוצר ועד הרגע שהוא מסיים את הרכישה, הוא יבצע מספר הקלקות ומילוי פרטים קטן.

כדי להמחיש כמה תהליך הקנייה פשוט בחנות הפייסבוק, נעבור בקצרה על השלבים שהלקוחות (לצורך הדוגמה גולשת בחנות) עוברים מרגע ההגעה לחנות עד לסיום הקנייה:

בשלב הראשון הגולשת מגיעה לחנות הפייסבוק שלנו אחרי שהיא נתקלה במוצר, בין אם קידמנו אותו או את החנות כולה.

הגולשת מגיעה לדף שלנו ומציצה במוצרים בחנות ורואה קקטוס ננסי שמעניין אותה. לחיצה על המוצר תאפשר לה לראות תצוגה מורחבת שנראית כך:

תצוגת מוצר בחנות פייסבוק

ברגע הזה הגולשת יכולה לעשות כמה דברים: 
קודם כל היא יכולה לקרוא את הפרטים הרלוונטים שהוספנו לדף המוצר, כולל צפייה בתמונה מוגדלת. כמו כן היא יכולה לשמור או לשתף את המוצר עם חברים, לעשות לייק או להגיב.

והכי חשוב, במידה ואכן חיברנו את עמוד המוצר לדף תשלום, היא יכולה לבצע רכישה של ממש ובדרך מאוד פשוטה,  פשוט ללחוץ על כפתור "תשלום באתר" שמעביר אותה לתשלום במערכת EZcount. 

ככה נראה עמוד התשלום שיצרנו (אגב ניתן להוסיף עוד תמונות וטקסט, בדוגמה שלנו זה לא רלוונטי כי בעמוד החנות כל המידע ניתן כבר):

צילום מסך, מכירת פריט עציץ קקטוס

בדף התשלום הגולשת ממלאת את פרטייה האישיים ומבצעת תשלום באשראי.
זהו! בוצעה הזמנה חדשה כולל תשלום וברגע זה הגולשת הפכה מגולשת לקונה.

בתוך זמן קצר מערכת איזיקאונט תשלח אליה חשבונית אוטומטית במייל על הקנייה. 
למה אוטומטית? יש לכך כמה יתרונות:


החשבונית למעשה משמשת גם כאסמכתה, כך שהקונים יודעים שההזמנה אכן נקלטה.
נחסך מכם הצורך בהוצאת חשבוניות בצורה ידנית ושליחה ללקוחות מידי עסקה ועסקה.
הפקת החשבונית האוטומטית גם שומרת על הסדר החשבונאי שלכם – כל עסקה מתועדת בסכום והזמן המדויקים.


מעקב אחרי ההזמנות

כמו שראינו הלקוחה עודכנה בסוף העסקה בעזרת חשבונית שקיבלה למייל. אולי שאלתם את עצמכם מה לגבי העדכון שלכם, איך תדעו שהתקבלה הזמנה חדשה?

אל דאגה, לא קיפחנו אתכם. כמובן שגם אתם יכולים להיות מעודכנים בזמן אמת בעסקה, על ידי כך שתגדירו במערכת שהעתק של החשבונית ישלח אליכם.

בנוסף,  על כל קנייה שבוצעה בדף התשלום תיפתח לכם הזמנה במערכת איזיקאונט כך שתוכלו בכל רגע לראות בטבלה מסודרת את כל ההזמנות שנכנסו עם כל פרטי העסקה הרלוונטיים.
 

בואו נסכם

במאמר הצגנו את האפשרות למכור מוצרים בעזרת הקמה מהירה וקלה של חנות אינטרנטית בדף העסקי בפייסבוק, אפשרות קלה שניתנת על ידי פייסבוק ללא שום עלות.

הקמת חנות בפייסבוק היא אופציה טובה לעסקים שרוצים להציג את המוצרים שלהם בצורה מקוונת ללא צורך בהשקעת זמן ומשאבים רבים שנדרשים בהקמת חנות באתר אינטרנט.

החנות בפייסבוק משמשת לא רק להצגת מוצרים, אלא יכולה להתחבר לתשלום בעזרת סליקת אשראי בעזרת חיבור פשוט למערכת איזיקאונט.

החיבור מאפשר לכם להפוך את החנות לחנות אינטרנטית בפועל –  כזו המאפשרת ללקוחות לשלם בכל שעה על המוצר בצורה עצמאית ולא רק להשאיר לכם הודעה שהם מעוניינים.

לאחר ביצוע התשלום כל לקוח מקבל באופן אוטומטי חשבונית למייל שלו, ולכם נפתחת במערכת הזמנה חדשה.

זהו עד כאן למדריך הזה, מקווים שנתנו לכם רעיונות מעניינים לקידום המוצרים שלכם.

דילוג לתוכן