8 עצות זהב לעבודה מוצלחת מהבית

אז אחרי שנים של התלבטויות הגיע היום והחלטתם להגשים חלום, להקים עסק משלכם ולעבוד מהבית – מזל טוב!

כן, אנחנו יודעים שקדמו לזה הרבה מאוד פחדים וחששות. 
כן, אנחנו בטוחים שתמיד חשבתם לעצמכם על האנרגיות האינסופיות שבזבזתם בבקרים בפקק, על חיפוש התירוצים לבוס על האיחור ששוב לא קרה באשמתכם (אנחנו מאמינים לכם) ועל הפרצוף המתנשא של הבוס שרק גרם לכם לרצות לקום ולצאת מהמשרד בפוזה דרמטית המתאימה לסדרות של שנות ה-90. 

תמיד האמנתם שאם תעבדו במקום הכי נוח ומוכר לכם, העבודה תזרום, תקומו רעננים ויעילים ותפיקו תוצרים מדהימים בתוך מספר מועט של שעות. אחרי הכל, יש לכם מוסר עבודה ובכל בוקר הקפדתם להופיע במשרד (פחות או יותר) בזמן. 

והנה מתחיל לו השבוע הראשון של העבודה מהבית ופתאום אתם מגלים ש… איך לומר? זה לא כל כך קליל ויעיל כמו שדמיינתם. אז מה עושים? 

עבודה מהבית באיזי - קומיקס של אישה יושבת על הספה עם קוקטייל ביד ומחשב פתוח לצידה

איך לעבוד מהבית? הנה 8 עצות מועילות במיוחד

1. קומו בזמן: 

היום אתם אדונים לעצמכם, אם לא תדאגו לעבודה שלכם, לא תקבלו בסוף החודש משכורת. השעון המעורר צלצל? קומו. לא להפעיל נדנוד, לא לומר לעצמכם שאף אחד לא מחכה לכם ו-"עוד חמש דקות." אנחנו יכולים להבטיח לכם שלקוחות פחות אוהבים לדבר עם אנשים עם צרידות בוקר בשעה 10:00. 

2. צאו מהפיג'מה:

גם אם אתם בבית לאורך היום ורק החתול שבקצה הספה מביט בכם מדיי פעם, מפהק וחוזר לישון את שנת היופי שלו – הקפידו להחליף בגדים. לא, אנחנו לא מצפים שתלבשו חולצה מכופתרת ושמלת מלמלה, גם בגדים נוחים של בית יכולים להוות חלופה נהדרת. התודעה משתנה ברגע שאתם יוצאים מהפיג'מה לבגדים אחרים (ואם לא אכפת לכם, שימו את הפיג'מה על הדרך בכביסה). 

3. ופתאום הופיעה סינדרלה:

או במילים אחרות – די עם הסחות הדעת. בימים שבהם הייתם עובדים במשרד, הכיור היה מתמלא לו והייתם מוצאים את עצמכם מתלבטים ביניכם ובין עצמכם אם זה בסדר לשתות את הקפה של הבוקר ממצקת המרק או שהגיע הזמן לשטוף כלים.

והנה אתם יושבים בבית ותוך כדי שיחת טלפון אתם מנגבים פירור סורר שנשאר על השולחן. השולחן זוכה לניגוב ובלי לשים לב הכלים והכביסות נראים כמו אטרקציה כייפית במיוחד. 

אין בעיה שתנקו – להיפך, זה נהדר. אבל לא בשעות שהקצבתם לעצמכם לעבודה. אגב, גם פרק בסדרה שאתמול פספסתם ("נו, אבל זה רק פרק של 20 דק'") וגם לא השלב שאתם ממש חייבים לעבור בקנדי קראש בא בחשבון. 

4. צאו להפסקות:

חשוב מאוד לייצר לעצמכם הפסקות בתוך יום העבודה שלכם. השתדלו להימנע ממחשב ו/או שיחות טלפון הקשורות בעבודה בזמן ההפסקה שלכם ומומלץ להתנתק ולתת לראש קצת מנוחה.

אגב, זה בהחלט זמן טוב לצפות בפרק בסדרה שפספסתם אתמול (זה בסדר, זה רק 20 דק') או לעבור את השלב שאתם ממש חייבים לעבור בקנדי קראש. השתדלו לקום מהספה או פינת העבודה ולזוז קצת לחלוץ עצמות ברחבי הבית. 

5. אז מה נאכל? 

עולם העובדים מהבית נחלק לשלושה סוגים: המסודרים, המנשנשים והשוכחים. 
המסודרים מבשלים לעצמם אוכל בכל ערב או בכל תחילת שבוע, יש להם שעת הפסקת צהריים קבועה, הם מחממים להם את האוכל שדאגו לבשל ונהנים מהחיים. 

המנשנשים כיאה לשמם, מרגישים את הבטן מתחילה לקרקר ומחפשים לעצמם "משהו קטן ומתוק" שיחזיק אותם עוד קצת. אחרי ה-'משהו המתוק' בא להם 'רק משהו מלוח' ואחרי המלוח כמובן שחייבים….מתוק! אם נוסיף לזה את השילוב של ישיבה ממושכת בבית אנחנו רק נוכל לבשר לכם שזה לא שאתם לא מצליחים להיכנס לג'ינס כי אתם רגילים לבגדים של בית – קצת תפחתם. 

לעומתם, השוכחים הם האנשים שמסוגלים להיות כל כך מרוכזים בדבר אחר שפתאום מגיעה לה שעת צהריים והם מגלים שהם שכחו לשתות את הקפה של הבוקר. 

אנחנו יודעים שהכי קשה להיות מסודרים, לקנות מצרכים ולבשל לעצמכם, אבל ההמלצה שלנו: אם לנשנש אז נסו לקנות נשנושים בריאים (ירקות חתוכים, אגוזים וכד'), אם אתם שכחנים שימו לעצמכם תזכורת לאכול ואם אתם המסודרים אז ברכותינו – הסתדרתם בחיים ונשמח להיות חברים שלכם (תהיו גם אתם חברים), או לפחות לקבל מכם קופסת אוכל.

6. הכל בסדר:

הבוקר עובר ואתם לא מצליחים להגיע לרמת ריכוז מספיקה כדי לשבת לעבוד? שעת צהריים הגיעה ואתם חייבים קצת מנוחה? זה בסדר. תרשו לעצמכם מדי פעם לחרוג. אל תהיו ביקורתיים כלפי עצמכם ותמיד תזכרו שאחרי הכל אתם רק בני אדם ויש גם ימים כאלה. 

7. צרו לעצמכם חלל משותף:

עולם החללים המשותפים הפך להיות מאוד פופולרי בשנים האחרונות. אם אתם פחות שייכים לזן האנשים שמסוגלים להתרכז בתוך חללי עבודה משותפים ענקיים או שאין לכם תקציב לזה עכשיו, תהפכו את הבית שלכם לחלל משותף: הזמינו אליכם חבר או שניים ושבו לעבוד ביחד.

העבודה המשותפת תזרים אנרגיית עבודה מהנה, תוכלו לאכול צהריים ביחד וגם לא תרגישו מנותקים לגמרי מהעולם. 

8. אל תתנתקו מהעולם:

כשעובדים מהבית לפעמים קצת שוכחים את העולם שבחוץ. מצב כזה יכול להוביל אתכם למצבי רוח שליליים, תשישות, עייפות ותסכול. לכן, חשוב מאוד שתגבילו את עצמכם בשעות העבודה והחליטו על שעה מסוימת ביום שבה אתם מסיימים לעבוד ומפנים זמן לחיים הפרטיים / זוגיים שלכם.

האיזון המושלם הוא לדעת לשלב בין העבודה, החיים האישיים והחיים החברתיים / זוגיים. קבעו לעצמכם לו"ז שיוציא אתכם מהבית לאימון כושר, מסעדה או בילוי עם החברים ובני הזוג. אל תשכחו לעשות דברים שאתם אוהבים ובעיקר – אל תשכחו להפיק את המיטב מהזמן שלכם. אחרי הכל, עכשיו כשאתם עצמאיים הוא לגמרי שלכם. 

דילוג לתוכן