הכנסה פסיבית: טיפים ליצירת הכנסה פסיבית מהאינטרנט (בלי לצאת מהבית)

הכנסה פסיבית היא חלומו של כל אחד. מי מאיתנו לא רוצה להרוויח יותר ולעבוד פחות?

הכנסה פסיבית נובעת מתזרים מזומנים המתקבל על בסיס קבוע, הדורשת מינימום מאמץ על ידי בעל ההכנסה, או השקעת מאמץ חד פעמית.

החיפוש איך לייצר הכנסה נוספת הולך וגובר בשנים האחרונות ולא סתם – יש הרבה יותר מודעות ואמצעים להתפרנס היום שלא מצריכים הגעה למשרד, עמידה בפקקים, ניהול פגישות או בכלל יציאה מהבית.

אז מה זה הכנסה פסיבית, כיצד לייצר אחת כזאת, מהן ההכנסות הפסיביות הפופולריות ביותר ואיך הופכים אותה למקור פרנסה עיקרי? בואו נתחיל.

הכנסה פסיבית מהבית - טיפים

מה זה הכנסה פסיבית?

הכנסה פסיבית היא מקור הכנסה כספית שאינו כרוך בעבודה שלנו, בזמן שלנו, ביגיעת כפינו. 

כלומר, יצרנו מנגנון של הכנסות פסיביות שבעזרתו אנחנו יכולים לאפשר לעצמנו לצאת לחופשות, לשבת בחצר, לעבוד בעבודה נוספת או כל דבר אחר שאנו חפצים בו, בשעה שנכנסים כספים לחשבון הבנק שלנו שמאפשרים לנו לחיות ברמת החיים שבחרנו לנו.

מס הכנסה מגדיר הכנסה פסיבית כהכנסות ממקורות הכנסה אשר אין הם "עסק" או "משלח-יד", כגון הכנסות מדמי שכירות, הכנסות מתמלוגים, מדיבידנד ומריבית, מדמי מפתח וכדומה, והכנסות אלה נחשבות להכנסות פסיביות והן תמוסנה על פי סעיף 2(6) או 2(7) לפקודת מס הכנסה.

דוגמאות להכנסות שהמוסד לביטוח לאומי רואה בהן הכנסות פסיביות הן: דיבידנד, שכר דירקטורים, הכנסות מחוץ לארץ, ריבית, דמי ניכיון, דמי שכירות ועוד.

ישנם כמה סוגים של הכנסות פסיביות כמו דמי שכירות מנכסי נדל"ן (דירות או שטחים מסחריים), כספים המושקעים בקרן נאמנות, אפליקציית מובייל שהמשתמשים בה מבצעים רכישות בכרטיס האשראי שלהם, ערוץ ביוטיוב שזוכה להצלחה ובעליו מקבל הכנסה מצפיות בפרסומות המוצגות בו, תוכניות שותפים, קורסים אונליין ועוד.

כיוון שרובנו מעדיפים את היכולת לבחור מה לעשות עם הזמן שלנו על פני הצורך לשעבד את הזמן לעבודה, היינו מצפים שרוב בני האדם יפעלו לבנות לעצמם מנגנון של הכנסות פסיביות ותתפלאו לשמוע, זה אינו המצב.

בהמשך המאמר ניתן מספר דוגמאות והסברים על הכנסות פסיביות שתוכלו לייצר בעצמכם, אך חשוב לומר כי הכנסה פסיבית מוצלחת דורשת בתחילה אקטיביות רבה.

בראש ובראשונה צריך להחליט שרוצים, לאחר מכן ללמוד את התחום שבחרתם, להתמקצע ובסוף להשקיע לא מעט זמן ולעיתים גם כסף רב, אך בסוף התהליך, כאשר ההכנסה תהפוך לפסיבית והכסף יתחיל לזרום, תגלו שהתהליך היה משתלם.

רעיונות להכנסה פסיבית

הכנסות פסיביות יכולות להגיע ממגוון מקורות: דיבידנד מניירות ערך, ריבית מהלוואות, שכר דירה מנדל"ן, רווחי הון, תמלוגים, קורסים דיגיטליים, תוכניות שותפים, ריטיינר ועוד.

האינטרנט והגלובליזציה פתחו לנו עולם חדש של הזדמנויות של הכנסה פסיבית ואתם צריכים רק למצוא את הנכונה עבורכם לנצל, לכן בחרנו להבליט את אפשרויות ההכנסה הדיגיטליות.

יצירת קורס דיגיטלי

בעולם הדיגיטלי כולם מחפשים פתרונות לימוד מהירים וקלים, החיפוש בגוגל הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו ואם יש לכם ידע בתחום מסוים אתם יכולים להפוך אותו לקורס דיגיטלי בתשלום. 

בעלי עסקים רבים מקפידים להשתתף בקורסים שיעשירו את הידע שלהם ויעזרו להם לצלוח אתגרים שונים ואנשים פרטיים מעדיפים ללמוד בקורס מקוון ולחסוך את הנסיעות והקצאת הזמן הנדרשת לכך, באמצעות למידה מרחוק בתנאים ובקצב שלהם.

אין ספק שכל בניית קורס אינטרנטי דורשת גישה טכנולוגית טובה, גם אם הכלים העומדים לרשותכם ביצירת הקורס פשוטים בתכלית. 

במידה ואין לכם מיומנות טכנולוגית שתתאים, ניתן לפנות לבעלי מקצוע המספקים שירות בניית קורסים אונליין.

רוב הסיכויים שתמכרו אותו במחיר נמוך יותר מספר הדרכה ממוצע בחנות ספרים או מקורס פרונטלי אך מרגע שהוא מוכן, עלות ההפצה שלו היא אפסית.

בדרך כלל אתרים שעובדים במודל זה מציעים גם תוכן בעל ערך בחינם ובעזרתו מגייסים גם לקוחות לאזור הסגור באתר שהוא כאמור בתשלום.

בנוסף, צריך לזכור כי כדי לקדם את מכירת הקורס, תידרשו גם למאמצי שיווק שונים.

יצירת מאגר לשימוש

יודעים לצלם? לנגן? השתמשו בידע שלכם וצרו מאגר תוכן לרכישת התמונות, הסרטונים, הפסקולים או כל העולה על דעתכם.

זה יכול להיות פונטים, גרפיקות, לוגואים ועוד.

בהשקעה קטנה יחסית יכול להצטבר לכם סכום לא מבוטל מהכנסה פסיבית מהבית.

שיווק שותפים

שיווק שותפים היא שיטה שבה אתם משווקים מוצרים או שירותים של מישהו אחר (“המוכר”) ומקבלים עמלה כל פעם שלקוח פוטנציאלי מבצע אינטראקציה עם המוכר דרך הקישור שלכם.

היתרון של שיווק שותפים הוא שאתם לא עושים את העבודה הקשה של המכירה מבחינה לוגיסטית, לא מייצרים מוצר, לא מתעסקים בספקים ולא בעובדים.

ישנן תוכניות שותפים מאד מתגמלות – בעיקר במוצרים דיגיטליים (קורסים, כלים, תוכנות וכו’) בגלל שעלות הייצור היא חד פעמית ואין עלויות שילוח, לוגיסטיקה וכו’, מה שמאפשר לבעלי המוצר לפרגן יפה ברווחים.

אם אין לכם אתר, סביר להניח שתצטרכו להשתמש בפלטפורמות אחרות כמו פורומים, פייסבוק, בלוגים חופשיים, אתרי Wix או וורדפרס פשוטים וכך הלאה.

שיווק שותפים זהו אחד הערוצים החזקים והפופולריים מהם ניתן להתפרנס באינטרנט.

רבים מהמשווקים השותפים הפעילים עושים את זה בתור עבודה נוספת, בעיקר בזמנם הפנוי וזה מכניס להם בין עוד כמה מאות לכמה אלפי שקלים נוספים מדי חודש אך ישנם גם כאלה שעושים זאת במשרה מלאה ומתפרנסים מזה לא רע.

מוזמנים להכיר ולהצטרף אל תוכנית השותפים המשתלמת של איזיקאונט – ממש כאן.

הכנסה פסיבית בעזרת נדל"ן

אפיק ההכנסה הזה בהחלט מדבר בסכומים אחרים אך גם אותו נרצה לסקור עבורכם.

בני אדם יוותרו על רוב ההוצאות שלהם לפני שיוותרו על מגורים, מה שהופך את מוצר הנדל"ן למבוקש תמיד ובניגוד לרוב מוצרי הצריכה נדל"ן לאורך השנים משביח ומעלה את ערכו.

השקעות נדל"ן, במידה ועושים אותן נכון, בליווי גורמי מקצוע, יכולות להיות פסיביות ב 100%.

תחום הנדל"ן בהחלט לא מתאים לכולם, ההשקעה הכספית גדולה ולעיתים לוקח זמן לרווח להגיע, אך לרוב ההשקעה משתלמת מאוד והתגמול גבוה.

מכירת שטחי פרסום

במידה וכבר יש לכם אתר עם תנועה גדולה המגיעה ממילות חיפוש מגוונות ועם קהל רחב, מכירת שטחי פרסום זה בדיוק בשבילכם.

ככל שמגיעה לאתר שלכם תנועה איכותית יותר כך יגדל כושר המיקוח שלכם ותוכלו להכניס יותר כסף.

מכירת שטחי פרסום יכולה להתבצע בכמה דרכים:

  1. במידה ויש לכם מספר גבוה של ביקורים באתר מידי חודש תוכלו להיעזר בגורם מתווך (כמו טאבולה).
  2. בעזרת תוכניות שותפים (כפי שהסברנו מעלה).
  3. ישירות מול בעלי אתרים המעוניינים לקנות שטח פרסום באתר שלכם או קישורים לאתר שלהם.

לסיכום

בזכות האינטרנט והקדמה, הכנסה פסיבית היא כבר מזמן לא חלום רחוק.

כבר למעלה מעשור שאנשים רבים עושים כסף רב מהאינטרנט ומשקיעים במקביל בכמה אפיקים שונים בלי הצורך להיות בכמה מקומות בו זמנית.

היתרון בהכנסה פסיבית (מעבר להיותה פסיבית), היא בכך שאין צורך לעזוב את העבודה הקבועה שלכם אלא להוסיף להכנסה כמה אלפי שקלים בחודש.

במאמר למדנו מה ההגדרה להכנסה פסיבית, כיצד נכון להשתמש בה ואף נתנו מספר דוגמאות להכנסות פסיביות שבאפשרותכם לייצר.

בהצלחה רבה 😉

דילוג לתוכן